تأکید رهبر انقلاب بر توقف رشد نقدینگی\

تأکید رهبر انقلاب بر توقف رشد نقدینگی

  • کد خبر: 2111103947
  • چاپ
  • انتشار: 10 بهمن 1402 - 13:28

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور، رشد نقدینگی را یکی از مشکلات کشور دانستند و بر توقف آن تأکید کردند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:
* نمایشگاهی که دیروز ما توفیق پیدا کردیم دیدیم، نمایشگاه بسیار شوق‌آور و برجسته‌ای بود. تصور میکنم که میتوانیم این نمایشگاه دیروز را نمونه‌ای از نمایش اقتدار علمی و فناوری کشور معرفی کنیم.
آن حقیقتی که به طور روشن انسان آن را مشاهده می کند، این است که بنگاه‌های بخش خصوصی تولیدی کشور ما رشد چشمگیری داشتند.
* رشد نقدینگی باید متوقف بشود. کمااینکه تلاش کردند یک مقداری هم تأثیر داشته و رشد نقدینگی کم شده. یکی از مشکلات کشور رشد نقدینگی است. خب، وقتی که ما در این زمینه به سیاست‌های انقباضی رومی‌آوریم، طبیعتاً منابعی که بانک‌ها در اختیار فعالان اقتصادی می گذارند محدود می شود. بانک مرکزی باید جوری مدیریت کنند کار را، این جور نباشد که حالا شرکت‌های دولتی بیایند همین سهم محدود منابعی را که بناست بانک‌ها بدهند، شرکت‌های دولتی بردارند ببرند، یا شرکت‌های خاص بردارند ببرند، شرکت‌هایی که افرادش زرنگترند، دست و پا دارترند، ارتباطات بیشتری دارند. این جور نباشد.
این مدیریت لازم دارد. یک مدیریت، یعنی رعایت عدالت به معنای واقعی کلمه اینجا لازم است.
* زمینه‌های مشارکت خیلی وسیع است؛ از صنایع بزرگی مثل نفت، مثل گاز، مثل فولاد شما بگیرید تا صنایع دستی.
سرمایه‌های مردم، ذهن مردم، دست‌های توانای مردم، سرانگشتان فعال و مبتکر مردم میتواند فعال بشود و کار بکند. اشتغال زیاد خواهد شد، فقر کمتر خواهد شد.
* منتها خب هم دستگاه‌های دولتی باید احساس مسئولیت کنند هم خود فعالان اقتصادی باید احساس مسئولیت کنند.
مسئولیت دولت بهبود فضای کسب و کار است. باید دولت موانع را برطرف کند؛ و البته حمایت دولت لازم است نظارت دولت هم لازم است.
نظارت دولت مطلقا قابل اغماض نیست، اما نظارت غیر از دخالت کردن است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار