۱۵ پروژه شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی می شود\
  • به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر؛

۱۵ پروژه شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی می شود

  • کد خبر: 2111103902
  • چاپ
  • انتشار: 30 دی 1402 - 15:13

شهردار قائمشهر در جمع خبرنگاران از افتتاح و کلنگ زنی ۱۵ طرح عمرانی در سطح این شهر در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

 

به گزارش استناد نیوز، شهردار قائمشهر روز شنبه در بازدید از پروژه های عمرانی سطح این شهر در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه در دهه مبارک فجر ۱۵ پروژه بهره برداری و کلنگ زنی می شود، گفت: از این تعداد ۹ طرح به بهره برداری ، ۳ طرح رونمایی و چهار طرح هم عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کاظم علیپور یکی از پروژه های شاخص سطح شهر قائمشهر که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد را خط پردازش سایت زباله قائمشهر اعلام کرد و گفت که برای این طرح دولت و سازمان شهرداری ها پای کار آمدند و اعتبار ویژه ای را برای این طرح اختصاص دادند.

وی ارزش تمام شده برای این طرح را ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام  کرد.

شهرداری قائمشهر

شهردار قائمشهر دیگر طرحی که در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد را سایت تفریحی ورزشی و چمن مصنوعی سمنادشت اعلام کرد و ادامه داد: این طرح بزرگترین مجموعه ورزشی و چمن مصنوعی در بین شهرداری های شمال کشور است که در منطقه کمتر توسعه یافته اجرا شد.

علیپور با اشاره به اینکه این طرح هفته دولت کلنگ زنی شد و در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد، ظرفیت تماشاگران را یکهزار نفر اعلام کرد.

شهردار قائمشهر ، گفت: احداث زمین فوتبال به همراه سکوی تماشاگران و کانکس رختکن و جاده سلامت در این پروژه پیش بینی شده است.

 وی هزینه اجرای این طرح را ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ارزش این پروژه طبق نظر کارشناسان رسمی دادگستری را  ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

شهرداری قائمشهر با ساخت مجموعه تفریحی ورزشی و چمن مصنوعی در سمنادشت نوک پیکان خدماتدهی خود را به سمت محرومترین نقاط این شهر گرفته و بدین گونه طعم شیرین خدمات نظام جمهوری اسلامی کام مردم این منطقه را شیرین کرده است .

وی مساحت زمین را ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع اعلام کرد.

شهرداری قائمشهر

شهردار قائمشهر دیگر پروژه ای که دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد را زیرگذر دخانیات اعلام کرد و افزود: برای این طرح ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است .

علیپور در خصوص اجرای این طرح گفت که ارتفاع باکس ۵.۸۰ و عرض باکس ۸ متر و طول رمپ ۴۲۰ متر است که به اجرا درآمد.

ساخت پارک محله ای الویت شورا و شهرداری

وی در ادامه با اعلام اینکه ساخت پارک محله ای الویت شورا و شهرداری است ، گفت : به همین منظور عملیات اجرایی پارک معلم در هفته دولت آغاز و در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

شهردار قائمشهر هزینه اجرا این طرح را ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ارزش این پروژه را ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

علیپور گفت در این طرح فضای بازی کودکان، کافی شاپ، فضای پیاده وری، دوچرخه سواری و فضای سبز تعبیه شده است .

بازگشائی بوتان گاز

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات چندین ساله ترافیکی قائمشهر وجود شرکت بوتان گاز در امتداد مسیر خیابان آزادی بود، اظهار کرد: پس از رایزنی‌ها و تهاتر با شرکت بوتان گاز، ملک این شرکت جهت آزادسازی حریم و ادامه مسیر خیابان آزادی در اختیار شهرداری قائمشهر قرار گرفت.

شهردار قائمشهر ارزش این ملک را ۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

علیپور قدر السهم شهرداری از این ملک را چهار هزار متر مربع اعلام کرد و گفت که این میزان را برای کاربری فضای سبز  در نظر گرفته ایم .

شهرداری قائمشهر

شهردار قائمشهر با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد، گفت: این کانون در دو طبقه در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع اداری اجرا می شود.

علیپور گفت: این کانون دارای بخش های مختلفی از جمله سالن مطالعه ، کلاس درس و فضای بازی است.

افتتاح دومین سرای شهروندی

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه دومین سرای شهروندی در پارک معلم با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان افتتاح می شود، گفت: اولین سرای شهروندی در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید که با استقبال کودکان و نوجوانان مواجه بوده ایم .

علیپور هدف از ساخت اینگونه مراکز را توسعه فرهنگی محلات کم برخوردار عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم تا در سال آینده هم دو سرای شهروندی دیگر به این پارک ها اضافه کنیم .

وی از رونمایی ون خودرو معلولین ، خودرو ثبت تخلفات سیار و ماشین آتش نشانی فوق سنگین در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

شهردار قائمشهر از افتتاح آبنما سنگی در خیابان آیت الله صالحی مازندرانی با اعتبار یک میلیارد تومان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی زیرگذر قائم محله

علیپور در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مردم منطقه پشت راه آهن احداث زیرگذر قائم محله بوده است، افزود: به همین منظور فراخوان ارسال و پیمانکار انتخاب شد که اگر ابلاغ شود

بعد از افتتاح زیرگذر دخانیات نسبت به کلنگ زیرگذر قائم محله هم اقدام خواهیم کرد.

شهردار قائمشهر با اشاره به اینکه در سال گذشته پنج ایستگاه ثبت تخلفات در این شهر به بهره برداری رسید، گفت: امسال هم برای پنج ایستگاه دیگر ثبت تخلفات قرارداد بسته ایم که عملیات اجرایی ان هم به زودی آغاز می شود.

علیپور قرارداد اولیه برای اجرای این طرح را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

شهردار قائمشهر در خصوص آسفالت جاده بابل و کمربندی شمال اشاره ای کرد و گفت : رایزنی های با راهداری و وزارت راه و ترابری به عمل آمد تا به صورت مشارکتی نسبت به آسفالت این مسیر اقدام کنیم .

علیپور در پایان با اعلام اینکه یکهزار و ۵۰۰ تن قیر به ما اختصاص داده شده است، گفت: پیش بینی اعتبار برای این طرح ۶۰ میلیارد تومان است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار