بیش از ۹۵ درصد جمعیت بابل در پویش ملی سلامت غربالگری شدند\

بیش از ۹۵ درصد جمعیت بابل در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

  • کد خبر: 2111103831
  • چاپ
  • انتشار: 13 دی 1402 - 17:50

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از غربالگری 95.5 درصدی جمعیت این شهرستان در پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه، با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در سراسر کشور گفت: این پویش با شعار آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر و باهدف غربالگری دو بیماری فشارخون و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار از ۲۰ آبان بطور همزمان در کشور آغاز شد و تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.

 دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که تشخیص به موقع و درمان فشارخون بالا و دیابت از اهمیت بسیارزیادی برخوردار است، اظهار داشت: طرح امسال در سطح کشور گسترده ‌تر و وسیع‌تر اجراشده که بسیار مؤثر در پیشگیری و کنترل این دو بیماری خواهد شد.

 وی تصریح کرد: از جمعیت 572 هزار نفری جمعیت شهرستان بابل، حدود 408 هزار نفر بالای 18 سال هستند که باید مورد غربالگری قرار بگیرند که تاکنون حدود 391 هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند که 95.5 درصد جمعیت شهرستان بابل را شامل می‌شود.

 این مسئول افزود: از تعداد جمعیتی که در بابل مورد غربالگری قرارگرفته‌اند حدود 95 هزار نفر احتمال به بیماری پیش فشارخون بالا و 3000 نفر مشکوک به فشارخون بالا هستند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: همچنین مشخص شد که تعداد 32 هزار نفر احتمال به بیماری دیابت یا پیش دیابت و 3200 نفر مشکوک به دیابت بالا هستند که این افراد هم از بیماری خود اطلاعی نداشتد و جهت پیگیری و درمان به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شود.

دکتر مظفرپور اذعان داشت: 135 هزار نفر معادل 35 درصد از مردم شهرستان بابل که مورد غربالگری قرار گرفتند دارای اضافه‌وزن و 76 هزار نفر معادل 19 درصد هم در دسته افراد چاق قرار دارند.

وی افزود: همکاران معاونت بهداشتی دانشگاه با مراجعه به مراکز پرتجمع ازجمله بازار، مساجد، نماز جمعه، ادارات و سایر اماکن تجمعی ازجمله شهرک‌های صنعتی، اقدام به غربالگری نمودند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار