دانشگاه ها برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز پای کار بیایند\
  • فرماندار قائمشهر؛

دانشگاه ها برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز پای کار بیایند

  • کد خبر: 2111103814
  • چاپ
  • انتشار: 10 دی 1402 - 15:36

فرماندار شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز قلع و قمع خود منجر به آسیب دیدگی خاک می شود از دانشگاهها خواست تا با ارائه راهکارهای علمی ،‌دستگاههای اجرایی را در این زمینه یاری دهند.

خبرنگار: مریم معینی 

به گزارش استناد نیوز، جواد مولایی قرا روز یکشنبه در جلسه ساخت و ساز غیرمجاز این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد با اعلام اینکه اگر تنها بخواهیم دست در دست بگذاریم تا ساخت و ساز غیر مجاز صورت بگیرد و درصدد تخریب آن برآییم باید ده ها برابر انرژی صرف کنیم و هزینه بر دوش دولت بگذاریم ، گفت: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز قلع و قمع خود منجر به آسیب دیدگی خاک می شود و یقینا خاک حاصلخیز به وضعیت اول خود باز نمی‌گردد.

وی اعلام کرد: برای تداوم و استمرار زندگی در کشور نیاز است که خاک حفظ شود بنابراین باید فرهنگ سازی انجام شود چرا که همه ما در قبال خاک حاصلخیز مسئول هستیم .

فرماندار قائمشهر تاکید کرد : برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز می توانیم از دانشگاه ها کمک بگیریم تا در پایان نامه های خود تحت عنوان "عوامل تاثیر گذار در ساخت و ساز غیرمجاز این شهرستان " با ارائه راهکار علمی ، دستگاه های اجرایی را در این زمینه یاری دهند.

فرماندار قائمشهر از اداراتی که مدعی شدند تا برای تخریب ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند ماشین آلات و مکانی مناسب است خواست تا به صورت شبانه روز پیگیر ابن موضوع باشند تا در ابتدای امر جلوی این کار گرفته شود.

مولایی اعلام کرد: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز وظایف جهاد کشاورزی ، راهداری و راه و ترابری این است تا به عنوان ضابط ، از اقدامات انجام گرفته جلوگیری کنند.

فرماندار قائمشهر با اعلام اینکه در حریم راه ها خیلی از ساخت و ساز های غیرمجاز شبانه انجام می شود ، گفت : راهداری باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری نماید .

در این جلسه فرماندار قائمشهر از شهرداری خواست تا نسبت به ایجاد مکانی برای جمع آوری نخاله های ساختمانی اقدام کند.

حسین اسدی معاون جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در این جلسه با اعلام اینکه امسال تعهد ما برای تخریب ساخت و ساز غیرمجاز ۶۶ مورد بوده است گفت که تاکنون نسبت به تخریب ۳۵ واحد اقدام و مابقی هم تا پایان امسال قابل اعمال است .

وی در پایان گفت که از این تعداد ۱۵ مورد اجرای حکم و ۲۰ مورد هم تبصره ۲ بوده است .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار