باز شدن قفل رکود 6 واحد صنعتی و معدنی در سوادکوه\

باز شدن قفل رکود 6 واحد صنعتی و معدنی در سوادکوه

  • کد خبر: 2111103797
  • چاپ
  • انتشار: 06 دی 1402 - 12:15

همسو با برنامه ها و سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم در گره گشایی از واحدهای صنعتی و معدنی راکد این مهم در شهرستان سوادکوه تبلور یافت و 6 واحد صنعتی و معدنی راکد به چرخه تولید بازگشتند.

 

رییس جمهوری هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بدون استفاده است، تاکید کرد: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از صمت و اقتصاد ایجاد شود که ضمن پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را شناسایی و مشکلات موجود را برطرف کند و اینگونه اقدامات می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال رونق تولید را نیز به همراه داشته باشد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه شهرک شورمت مکان مناسبی برای استقرار سرمایه گذار است، گفت: به همین منظور تلاش های زیادی از سوی مدیر کل صمت، فرماندار سوادکوه و اداره صمت این شهرستان صورت گرفت تا بتوانیم این شهرک را از لحاظ وسعت، گسترش دهیم.

عارف جعفرنژاد با اشاره به اینکه  یکی از رویکردهای رئیس جمهور، وزارت صمت، استاندار مازندران و مدیر کل صمت مازندران احیا واحدهای راکد است، گفت : به همین منظور با تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته و امسال توانسته ایم تا 6 واحد صنعتی و معدنی راکد را احیا و به چرخه تولید بازگردانیم .

وی تاکید کرد: در این شهرک به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم در این زمینه موفق عمل کنیم .

در شهرک صنعتی شورمست 54 واحد صنعتی فعال است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 14 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان برگزار شد، افزود: تاکنون در این جلسات 89 درصد از مصوبات اجرایی شده است .

جعفرنژاد در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی گفت: امسال 22 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک معرفی شدند که تمامی این افراد تسهیلات خود را دریافت کردند.

بازرسی از واحدهای صنفی

 رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه با اعلام اینکه در 9 ماه گذشته از 3 هزار و 217 واحد صنفی بازدید به عمل آمد، ادامه داد: از این تعداد 201 واحد متخلف شناسایی شد.

جعفرنژاد با اعلام اینکه در بازرسی از نانوایی های سطح این شهرستان از 493 واحد بازدید به عمل آمد و برای 42 واحد پرونده تشکیل شد، گفت: بازدید از فروشگاه های بزرگ 46 واحد و بازدید از واحدهای تولیدی و معدنی هم 110 واحد بود که انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه پرونده تخلفات صنفی را به ارزش بیش از 11 میلیارد و 645 میلیون تومان اعلام کرد.

وی به گشت مشترک با شبکه بهداشت، اماکن، اتاق اصناف، دامپزشکی و تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی این شهرستان اشاره ای کرد و ادامه داد:  در این گشت هم 382 مورد بازرسی انجام و برای 28 واحد پرونده تشکیل شد.

جعفرنژاد در پایان به شکایت مردمی در این شهرستان اشاره ای کرد و افزود: در 9 ماهه امسال تعداد 56 فقره شکایت مردمی توسط واحدهای بازرسی دریافت شده است که تمامی این واحدها تحت عنوان گران فروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار