۲۵ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی به کشاورزان مازندرانی پرداخت شد\

۲۵ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی به کشاورزان مازندرانی پرداخت شد

  • کد خبر: 2111103784
  • چاپ
  • انتشار: 04 دی 1402 - 13:29

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به خرید 140 هزار تن محصولات کشاورزی استراتژیک به صورت تضمینی در استان گفت :در سال جاری مجموعا ۲۵ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی به حساب کشاورزان استان واریز شد.

به گزارش روز دوشنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی، عباسعلی وفائی نژاد با بیان این مطلب، افزود : دولت سیزدهم با افزایش نرخ خرید تضمینی و اعلام ‌بموقع آن، در حالی موفق به افزایش میزان کشت محصولات اساسی و راهبردی مورد نیاز کشور شده که جهان با بحران غلات مواجه است.

وی گفت : در راستای سیاستهای حمایتی دولت از تولید محصولات کشاورزی و با اجرای طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سالجاری 118 هزار تن گندم، 11 هزار و 700 تن برنج پرمحصول، 2930 تن سویا و 9130 تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شد.

وی تصریح کرد: در سالجاری مجموعا 25هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی به حساب کشاورزان استان واریز شد.

وفائی نژاد با اعلام رضایتمندی از میزان ذخیره استراتژیک گندم در استان اظهار داشت: موجودی ذخیره گندم در سیلوی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران حدود 130 هزار تن می باشد که این مقدار موجودی ذخیره استراتژیک تا اردیبهشت 1403 برای مصرف استان کفایت می کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین گفت: در 9 ماهه سالجاری بیش از 423 هزار تن گندم از طریق خرید تضمینی داخل استان ، خرید تضمینی سایر استان ها و گندم های وارداتی برای مصرف استان تامین گردید.

وی تصریح کرد: در سال جاری همزمان با افزایش خرید گندم در استان نسبت به سال های گذشته، حدود 75 هزارتن گندم با استفاده از خطوط ریلی و حدود 120 هزارتن نیز از طریق حمل جاده ای از محل خرید تضمینی گندم در سایر استان ها وارد سیلوهای استان مازندران شد.

وفائی نژاد همچنین با اشاره به کیفیت بالای گندم های وارده به استان اظهار داشت: بیش از 82 درصد گندم های وارده شامل گندم های وارداتی و خرید تضمینی استان های گلستان، خوزستان، هرمزگان و لرستان می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار