پویش ترویج کتابخوانی با اهدای کتاب در سوادکوه شمالی\

پویش ترویج کتابخوانی با اهدای کتاب در سوادکوه شمالی

  • کد خبر: 2111103750
  • چاپ
  • انتشار: 07 آذر 1402 - 18:55

 در راستای ترویج فرهنگ کتاب از ابتدای امسال تاکنون حدود  ۱۰۰ جلد کتاب از سوی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سواد کوه شمالی، به شهروندان این شهرستان اهدا شد.

به گزارش استناد نیوز ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سواد کوه شمالی با هدف آغاز سال پویش اهدای کتاب ،به بانوان داوطلب آزمون گواهینامه رانندگی،کتابهای مختلفی اهداء کرد.

 

نجمه روحی ضمن بیان این مطلب که هفته کتاب،نقطه عطفی برای نهادینه سازی فرهنگ اهدای کتاب است افزود:اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای تحقق این اهداف و به منظور ترویج انس با کتاب در میان تمام آحاد مردم ،از کتاب، به عنوان کالای هدیه،بهره برداری می کند و تلاش می کند با اهدای کتاب، در مناسبت های مختلف و یا مراسم تقدیر افراد ،مشوق فرهنگ اهدای کتاب به جای کالاهای دیگر باشد.  

 

روحی در ادامه با اعلام اینکه با توجه به تأثیر آموزش در پیشرفت اجتماعی ،فرهنگی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه، از ارزش‌های دینی و ملی به شمار می آید ، اظهار داشت : در دین مبین اسلام، به اصل هدیه دادن، به منظور افزایش محبت و مودت بین انسان ها ، سفارشات موکد شده است و کتاب نیز به عنوان نیازی اساسی برای ارتقای سطح فرهنگ در جامعه،اگر به عنوان هدیه در میان مردم رواج پیدا کند، منفعت بسیاری شامل حال خانواد ه ها و جامعه خواهد شد.

 وی اضافه کرد : همچنین در مناسبت های مختلف مانند عید نوروز،عروسی،جشن های تولد و یا کسب موفقیت هایی که اعضای خانواده نصیبشان می شود،اگر عادت پسندیده اهدای کتاب به جای کالاهای دیگر غیر ضروری،جریان سازی پیدا کند، فرهنگ مفید اهدای کتاب در جامعه نهادینه می گردد.

همزمان با برگزاری آزمون گواهینامه رانندگی،بانوان داوطلب و مامور برگزاری آزمون راهنمایی و رانندگی شهرستان،از رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سواد کوه شمالی،کتاب،هدیه گرفتند. 

منبع / روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار