برخورداری ۱۲۰۰ کودک جامعه هدف بهزیستی مازندران از اسباب‌بازی و کتاب\
  • مصادف با روز جهانی و هفته ملی کودک؛

برخورداری ۱۲۰۰ کودک جامعه هدف بهزیستی مازندران از اسباب‌بازی و کتاب

  • کد خبر: 2111103666
  • چاپ
  • انتشار: 10 آبان 1402 - 11:19

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه پویش اسباب بازی و کتاب کودک زمینه و فرصتی به منظور حضور و مشارکت بخش غیردولتی در خدمت رسانی به کودکان مناطق محروم و کم برخوردار بوده گفت که با همت بخش های مختلف سازمان تعداد 1200 کودک جامعه هدف بهزیستی به ویژه کودکان مناطق کم برخوردار و کودکان دارای نیازهای ویژه از اسباب بازی و کتاب مناسب سن خود برخوردار شدند.

اداره کل بهزیستی استان مازندران مصادف با روز جهانی و هفته ملی کودک با شعار" کودکی بهتر، زندگی بهتر" از 15 الی 21 مهرماه اقدام به اجرای برنامه های متعدد نموده است.             

 به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی ادراه کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی از جمله برنامه های اجرا شده در این هفته را "پویش اسباب بازی و کتاب کودک" عنوان کرد و گفت: پویش اسباب بازی و کتاب کودک زمینه و فرصتی به منظور حضور و مشارکت بخش غیردولتی در خدمت رسانی به کودکان مناطق محروم و کم برخوردار بوده که با همت بخش های مختلف سازمان تعداد 1200 کودک جامعه هدف بهزیستی به ویژه کودکان مناطق کم برخوردار و کودکان دارای نیازهای ویژه از اسباب بازی و کتاب مناسب سن خود برخوردار شدند.

 وی به اجرای برنامه سالانه پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) در کودکان 6-3 سال اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته کودک، طرح آمبلیوپی به صورت رایگان به مدت 2 روز (16 و 17 مهرماه) اجرا شده و یکصدو سی و چهار کودک مورد بررسی و تشخیص قرار گرفتند. 

دکتر بریمانی اعزام گروه های جهادی در مناطق کم برخوردار سطح استان را جزء برنامه های هفتگی بهزیستی مازندران برشمرد و خاطر نشان کرد: اردوی جهادی برگزار شده در هفته ملی کودک، براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با نگاه ویژه به کودکان، خانواده های آنان و مشکلات پیش روی آنان برنامه ریزی و تدوین گردید.

 مدیرکل بهزیستی مازندران اهتمام به برگزاری دوره های آموزشی از جمله برنامه های سازمان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مهم برشمرد و تصریح کرد: در هفته کودک، دوره های متعدد مرتبط با حوزه کودکان منجمله دوره های آموزشی ویژه زوجین متقاضی فرزندخواندگی و آموزش مهارت "نه" گفتن به کودکان برگزار و به تعداد 833 نفر آموزش های لازم داده شد. 

وی یادآور شد: بیش از 1043 کودک جامعه هدف بهزیستی استان در جشن های ویژه به مناسبت هفته ملی کودک شرکت کردند. 

دکتر بریمانی کاشت نهال توسط کودکان جامعه هدف به نام بزرگان فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی کشور را از برنامه های اجرایی و موثر این هفته بیان کرد و گفت: بیش از 60 کودک تحت پوشش بهزیستی مازندران اقدام به کاشت نهال نمودند. 

این مقام مسوول در پایان از دیگر برنامه های اجرا شده در این هفته را حضور پررنگ بهزیستی استان در نخستین نمایشگاه "فرزندان، نشاط، آینده" در محل نمایشگاه نیاوران به تعداد 14 غرفه، دیدار با کودکان با نیازهای ویژه یا دارای بیماری های خاص بستری در بیمارستان ها، بازدید از منازل خانواده های دارای فرزندان دو یا چند قلو، تجلیل از کودکان دارای نیازهای خاص موفق و نخبه سراسر استان و برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای کودکان مستقر در مراکز عنوان کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار