۶ هزار نوجوان مازندرانی آموزش پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی را فرا گرفتند\

۶ هزار نوجوان مازندرانی آموزش پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی را فرا گرفتند

  • کد خبر: 2111103480
  • چاپ
  • انتشار: 26 شهریور 1402 - 09:33

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به مزایای طرح مانا "مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران"، گفت که در طول سه سال گذشته بیش از ۶ هزار دختر و پسر نوجوان مازندرانی در مناطق حاشیه، آسیب خیز، کم برخوردار و روستایی از مزایای این طرح برخوردار شدند.

به گزارش روز یکشنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی، فریبا بریمانی با بیان اینکه طرح مانا باعث پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های فردی و اجتماعی در بین نوجوانان می شود، اظهار داشت: این طرح با هدف غنی سازی اوقات فراغت، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی و همچنین افزایش شناخت نسبت به مسایل و آسیب های اجتماعی ویژه نوجوانان گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته، بیش از ۲۰۰ تسهیل گر آموزش دیده و متخصص در طرح مانا مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: اجرای بیش از ۵۰۰ طرح اجتماع محور توسط نوجوانان تحت پوشش بهزیستی مازندران از دستاوردهای بزرگ طرح مانا در استان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با عنوان اینکه این نوجوانان از حمایت های مادی و معنوی سازمان بهزیستی کشور، خانواده ها و ذینفعان دولتی و غیر دولتی برخوردار شده اند، گفت: در سالجاری با تربیت بیش از ۵۰ تسهیل گر جدید، طرح مانا در تمام شهرستان های استان با همکاری موسسات جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی و مراکز مثبت زندگی تحت نظارت توسط معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران در دست ر کار قرا گرفت.

هم اکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نوجوان دختر و پسر مازندرانی در طرح مانا مشارکت دارند.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

 

 

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار