تولید سه هزار تن زباله آلودگی آب های زیرزمینی را افزایش می دهد\
  • رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان؛

تولید سه هزار تن زباله آلودگی آب های زیرزمینی را افزایش می دهد

  • کد خبر: 2111103422
  • چاپ
  • انتشار: 12 شهریور 1402 - 09:22

 رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و وامنیت غذایی مازندران گفت که تولید سه هزار تن زباله که در ایام تعطیل سه برابر می شود امکان آلودگی آب های زیرزمینی را افزایش می دهد.

به گزارش روز یکشنبه استناد نیوز،  محمدرضا میرزایی در نشست امروز شورای سلامت و امنیت غذایی مازندران با ارائه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه و بیان خلاصه ای از سیمای سلامت استان، افزود : دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۱۰۸۸ خانه بهداشت فعال، ۲۶ بیمارستان، ۱۰۱ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و ۱۹۱ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی به عنوان گسترده ترین شبکه بهداشت و قطب اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور مطرح است.

وی با اشاره به اینکه این دبیرخانه دارای سه نقش تسهیل گری، مراقبتی و هماهنگی بین بخشی است اضافه کرد: برای اجرای اقدامات بزرگ در این کارگروه نیاز به تخصیص و تامین اعتبار، حمایت وزارت کشور و وزارت بهداشت و همکاری و مشارکت سایر سازمان ها می باشد.

وی تشکیل ۳۸ شورای پیام گزار سلامت، ۵۳۸ کانون سلامت و ایجاد گروه مادران جوان در راستای جوانی جمعیت و برگزاری ۱۴۷ جلسه کارگروه سلامت و امنیت را از اقدامات این کارگروه برشمرد و ادامه داد‌:‌با توجه به حضور ۲۰ میلیون جمعیت شناور در مازندران تقویت اورژانس هوایی استان ضرورت دارد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و وامنیت غذایی مازندران گفت: موضوعات آب و فاضلاب، مصرف کودهای شیمیایی، سموم و آفت‌ها کش ها در کشاورزی، وجود سگ های ولگرد و نقاط حادثه خیز جاده ای از تهدیدکننده های دائمی سلامت استان هستند.

وی اضافه کرد: اورژانس۱۱۵ استان مازندران جزو فعال ترین اورژانس های کشور است که در پنج ماهه امسال۷۱ هزار ماموریت به انجام رساند که از این تعداد ۱۳ هزار ماموریت ترافیکی بوده است، در حالی‌که ۱۷۴ دستگاه آمبولانس‌ داریم که برای این حجم جمعیت و تصادفات کافی نیست.

وی ادامه داد: مصرف کود، سموم و آفت‌ کش اگر چه در حال کاهش است اما نیاز به فرهنگ سازی و سایر اقدامات موثر دارد که باید از طریق این کارگروه پیگیری جدی شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار