سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در کارگاه‌های مهارتی مازندران\

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در کارگاه‌های مهارتی مازندران

  • کد خبر: 2111103413
  • چاپ
  • انتشار: 11 شهریور 1402 - 10:48

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به راه اندازی آموزشگاه های خصوصی متعدد حوزه آموزش های مهارت های فنی و حرفه ای در استان در در دولت سیزدهم گفت که با ایجاد این آموزشگاه ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی شد.

به گزارش روز شنبه استناد نیوز، حسین درویشی افزود: تا پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم تعداد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای فنی‌ و حرفه ای مازندران ۷۵۰ واحد بود که این رقم اکنون به یک هزار و ۸۷۹ واحد فعال افزایش یافته است.

وی اظهار داشت :‌ به طور متوسط برای راه اندازی هر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پنج تا ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت:‌ ورود این میزان سرمایه گذاری به حوزه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان زمینه ساز نونوار شدن فضاهای آموزشی شده و بر روند کیفی سازی آموزش ها نیز تاثیر داشته است.

وی افزود:‌ تنها در سال جاری ۱۵۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در مازندران راه اندازی شد که حجم سرمایه گذاری یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومانی را در بردارد.

در حال حاضر یک هزار و ۸۷۹آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و ۲۰ آموزشگاه دولتی در مازندران مشغول ارائه خدمات به افراد می باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد :‌سالانه ۴۵تا ۵۰هزار نفر با شرکت در دوره های آموزشی استان مهارت های فنی و حرفه ای فرا می گیرند.

وی به عملکرد و فعالیت این نهاد در کمک به اشتغال مهارت آموزان گفت که پارسال ۳۰۰نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال به سازمان بسیج سازندگی معرفی شدند که ۶۰ نفر از این تعداد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

درویشی افزود:‌همچنین برای این منظور ۳۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال به آستان قدس رضوی معرفی شدند و ۳۵۰نفر دیگر هم برای دریافت تسهیلات کم بهره به استانداری معرفی شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار