۹۵ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در حوزه بهداشت مازندران جذب شد\
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛

۹۵ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در حوزه بهداشت مازندران جذب شد

  • کد خبر: 2111103376
  • چاپ
  • انتشار: 01 شهریور 1402 - 14:16

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: ۹۵ درصد اعتبارات مصوب هفدهمین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان در حوزه بهداشت و درمان جذب شد. ‎


به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز، دکتر فرهاد غلامی افزود: این دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی و عمرانی اقدامات چشمگیری انجام داده است که از آن جمله در جذب دانشجویان بین المللی در این دانشگاه، دانشکده پزشکی بیشترین جذب دانشجو را داشته است و دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
وی ادامه داد: اعتبارات مربوط به اصلاح منابع مالی مربوط به استقرار نرم افزار تغذیه در مراکز تابع دانشگاه به توسعه امور رفاهی کارکنان اختصاص یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تمامی منابع حاصل از بهره‌وری در همه واحد‌های تابعه دانشگاه به همان حوزه‌ها باز گردانده می‌شود و باید یاد بگیریم تا بهره‌وری را در مراکز خود بالا ببریم.
دکتر غلامی افزود: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند و در این حوزه با کمبود نیرو مواجه هستیم.
وی گفت: ۱۰ هزار و ۴۹۹ زوج نابارور در استان شناسایی شدند و اقدامات با ارزشی در این حوزه انجام شده است، اما مازندران استان پیری است و عوامل خطر در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.
دکتر غلامی از برخط شدن ارزیابی پزشکان خانواده مازندران و پایش منظم این طرح خبر داد و اظهار داشت: طرح پزشک خانواده که از سال ۱۳۹۱ در مازندران و فارس به عنوان دو استان پایلوت آغاز به کار کرد، طرحی سلامت‌محور و مبتنی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هاست، به طوری که آموزش و پیشگیری در آن اولویت اصلی اجرای طرح محسوب می‌شود تا به این شکل هزینه‌های بخش درمان در کشور کاهش یابد. در حال حاضر نزدیک به ۶۵۰ پزشک عمومی در قالب طرح پزشک خانواده ساکنان شهر‌های مازندران را زیر پوشش قرار می‌دهند.
وی در همین زمینه افزود: در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت هر پزشک خانواده به دوهزار و ۵۰۰ نفر خدمات درمانی ارائه می‌کند و تمامی کنترل‌های لازم درمانی افراد از طریق این پزشکان برای افراد انجام می‌شود و در صورت نیاز به دریافت سطوح بالاتر دریافت خدمات اقدام لازم برای ارجاع به پزشک متخصص که در این طرح قرار دارند انجام می‌شود.
گفتنی است ۲۶ بیمارستان دولتی، ۱۴ بیمارستان خصوصی به تعداد حدود پنج هزار تخت بیمارستانی، بیش از یک هزار و ۱۰۰ خانه بهداشت و ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی بخشی از امکانات موجود این دانشگاه به شمار می‌رود. منبع / خبرگزاری صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار