۶۲ هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد شد/نرخ بیکاری به ۶.۹ درصد رسید\

۶۲ هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد شد/نرخ بیکاری به ۶.۹ درصد رسید

  • کد خبر: 2111103311
  • چاپ
  • انتشار: 28 تیر 1402 - 17:13

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه سال گذشته این استان متعهد به ایجاد اشتغال برای ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر بود، گفت: با همکاری همه دستگاه های ذی ربط توانسته ایم بیش از ۶۲ هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد کنیم.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، علی باقری روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال که در فرمانداری قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه ایجاد اشتغال ایجاد شده در دولت از طریق سامانه رصد راستی آزمایی می شود، افزود: بر این اساس؛ وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شرکت هایی را تعیین کردند تا با همکاری مراکز مشاوره کارآفرینی بتوانند بر عملکرد دستگاه های اجرایی که ناظر بر ایجاد اشتغال هستند، نظارت کنند.

 وی گفت: خوشتبخانه در این راستی آزمایی ها، استان مازندران به نسبت سایر استان ها از انحراف کمتری برخوردار بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به خبر خوش معاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره ای کرد و از اختصاص خط اعتباری ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به بخش تعاون و ابلاغ شیوه نامه اجرایی آن به استان ها خبر داد .

وی گفت: سند بخش توسعه تعاون امسال بعد از ۱۳ سال در هیات دولت مصوب و به استان ها ابلاغ شد.

راه اندازی بانک اطلاعاتی افراد بیکار در مازندران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه بحث بیکاری معضل جدی است و به صورت دغدغه مطرح می باشد، ادامه داد: براین اساس می طلبد تا با پیگیری های فرمانداران، بخشداری ها و دهیاری های سطح این استان بتوانیم نسبت به ایجاد یک بانک اطلاعاتی به منظور شناسایی بیکاران در شهر و روستا اقدام کنیم.

باقری از کاهش ۱.۸ درصدی نرخ بیکاری در این استان خبر داد و گفت: براساس آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان مازندران از 8.7  دهم درصد به 6.9 دهم درصد رسیده که کاهش ۱.۸ درصد را نشان می دهد.

وی با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان اعتبارات ارزان قیمت به این استان تزریق شد که بین دستگاه های اجرایی توزیع شده است، ادامه داد: در این راستا دستگاه های دولتی و ناظرین باید با دقت بیشتری عمل کنند و این آگاهی و اطلاع رسانی را هم به مردم ارائه دهند که اعتبارات در حال توریع شدن است تا افراد تحصیل کرده ای که جویای کار و نیازمند واقعی هستند بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یکی از دغدغه های کارفرمایان و واحدهای تولیدی را پیدا کردن نیروی کاراعلام کرد و افزود: تاکنون ۶۰ کارفرما درخواست نیروی کار داده اند.

به گفته باقری مشکل کارفرمایان توسط ۵۰ کاریابی و سامانه رصد در این استان حل می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان با اعلام اینکه در این استان از  ۱۴ هزار و ۷۰۰ تعاونی  ۶ هزار و ۶۰۰ تعاونی فعال است، گفت: در شهرستان قائمشهر هم از  ۹۰۰ تعاونی بیش از ۳۵۰ تعاونی فعال است .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار