بهره مندی بیش از 120 هزار نفر از خدمات فوریت های اجتماعی / رویکرد خانواده محوری اساس فعالیت سازمان بهزیستی\
  • مدیر کل بهزیستی مازندران؛

بهره مندی بیش از 120 هزار نفر از خدمات فوریت های اجتماعی / رویکرد خانواده محوری اساس فعالیت سازمان بهزیستی

  • کد خبر: 2111103305
  • چاپ
  • انتشار: 27 تیر 1402 - 11:08

مدیر کل بهزیستی مازندران در نشست با اصحاب رسانه به بهره مندی بیش از 120 هزار نفر از خدمات فوریت های اجتماعی بهزیستی این استان در سال گذشته خبر داد .


به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی با اشاره به اینکه 25 تیر ماه روز بهزیستی و امسال چهل و سومین سال تاسیس سازمان بهزیستی و از 24 لغایت 30 تیرماه هفته گرامیداشت بهزیستی با شعار " برای مردم، برای به زیستن" است، گفت: سال 1359 با ارائه لایحه تشکیل سازمان بهزیستی کشور توسط شهید گرانقدر دکتر فیاض بخش، سازمان بهزیستی با ادغام16 نهاد و دستگاه دولتی و غیر دولتی تشکیل شد و سازمان بهزیستی نهاد مولود انقلاب است.
وی با بیان اینکه طبق قانون 52 وظیفه به سازمان بهزیستی محول شده و متولی سلامت اجتماعی در کشور است، افزود: بهزیستی استان مازندران با همکاری دستگاههای دولتی و غیر دولتی، موسسات و مراکز خیریه، خیرین نیک اندیش استان، کلیه کارکنان در خانواده بزرگ بهزیستی استان و با حمایت های استاندار محترم مازندران دکتر حسینی پور دستاوردهای مطلوبی را در سال گذشته داشت.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه گروه هدف وسیعی تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح کرد: رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای مشکلات سوء مصرف مواد مخدر و ... و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی که بخشی از فعالیت های سازمان بهزیستی می باشد.
وی با بیان اینکه در استان مازندران حدود 171 هزار خانوار با بعد بیش از 383 هزار نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد 67 هزار خانوار مستمری بگیر هستند و مستمری در سال 1402 طبق مصوبه هیات دولت 20 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: برنامه ها و اقدامات بهزیستی استان بسیار متعدد و متنوع می باشد. بهزیستی مازندران ۲۳ هزار نفر یارانه بگیر در سطح استان دارد که در مراکز مختلف روزانه، شبانه روزی، شبه خانواده، ویزیت و مراقبت در منزل و ... از بهزیستی خدمت دریافت می کنند و ۹۱۷ مرکز با ما همکاری می کنند که ۱۱۵ مرکز مثبت زندگی، ۲۱ مرکز شبه خانواده، ۲۲ مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت شبانه روزی، ۶۴ مرکز خدمات آموزشی و توانبخشی روزانه افراد دارای معلولیت، ۱۱ مرکز ژنتیک، ۱۱۳ مرکز کاهش آسیب سو مصرف مواد مخدر، ۲۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی،۲۰۱ انجمن و موسسه ، ۲۸ مجتمع و ۱۲۲ مرکز دولتی حوزه آسیب اجتماعی هستند که خدمات ارائه می دهند.
وی یکی از اهداف سازمان بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و افزود: طی ده سال گذشته در اداره کل بهزیستی مازندران 39هزارو 800 مورد قطع مستمری داشتیم که در سال 1401 بیش از 7600 مورد بوده است و از ابتدای سال جاری تا کنون به 5600 نفر رسیده که اکثریت این عزیزان به علت توانمند سازی از چرخه حمایت های مستمر سازمان خارج شدند.
این مقام مسوول به فعالیت اورژانس اجتماعی نیز اشاره کرد و ادامه داد : در سال گذشته بیش از 120 هزار نفر از خدمات فوریت های اجتماعی بهزیستی مازندران بهره مند شده اند و خدمات مشاوره ای مختلف را دریافت کردند.
مدیرکل بهزیستی رویکرد خانواده‌ محوری را اساس فعالیت سازمان‌ بهزیستی دانست و گفت: در سال گذشته 81 مورد واگذاری فرزند در استان داشتیم و 717 خانواده دارای فرزند دوقلو و 71 خانواده دارای فرزند سه قلو از خدمات بهزیستی در استان بهره مند هستند.
وی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی تامین وسایل کمک توانبخشی و تجهیزات افراد دارای معلولیت در سطح استان، افزود: طی یک سال و نیم گذشته پشت نوبت وسایل کمک توانبخشی نداشتیم و باعث افتخار سازمان بهزیستی است که با اهتمام دولت و ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور، اکنون خانواده‌ای پشت نوبت دریافت خدمات مستمری قرار ندارد و هر فردی که در جامعه هدف سازمان بهزیستی مشمول دریافت خدمات مستمری باشد می‌تواند از این خدمت بهره‌مند شود.
دکتر بریمانی در خصوص الگوی مصرف رایگان قبوض آب، برق و گاز مددجویان بهزیستی، اظهار داشت: قبوض خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که الگوی مصرف را رعایت کنند با تخفیف محاسبه می‌شود.
دکتر بریمانی در خصوص افتتاح طرح انحصاری اداره کل بهزیستی مازندران تحت عنوان" گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران " در شهریور ماه سال گذشته، اظهار داشت: در این برنامه خدمات متعدد و متنوع اعم از مشاوره ژنتیک، آشنایی با خدمات 123، غربالگری بینایی و شنوایی، بازدید از منازل جامعه هدف، ویزیت رایگان پزشکی، آگاهسازی درمان و پیشگیری از اعتیاد و ... به مردم روستاهای بالادست ارایه می شود و این طرح تا کنون در ۶۰۶ روستا و در ۲۲ شهرستان اجرا شد.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه وظیفه ما شناسایی افراد نیازمند به دریافت خدمات بهزیستی است، گفت: در اجرای طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران بیش از ۲۴۵۰ فرد جدید شناسایی شدند که از دریافت خدمات بهزیستی بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی به بخشی از دستاوردهای یک ساله بهزیستی مازندران اشاره کرده و گفت: کسب رتبه دستگاه برتر در برنامه های جهادی و محرومیت زدایی در استان، رشد147 درصدی افراد بهره مند از خدمات توان پزشکی از طریق خرید خدمت توانپزشکی، راه اندازی و تجهیز 8پایگاه خدمات اجتماعی در محلات کم برخوردار استان، امضا چندین مورد تفاهم نامه همکاری، افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان گلوگاه، جذب 10 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری برای توانمندسازی زنان ساکن در مناطق کم برخوردار، رشد 32درصدی پذیرش معتادین متجاهر در مرکز ماده 16، برخورداری 300 هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری، تلفنی و آموزش خانواده، جذب 100 درصدی تسهیلات تبصره 18، واگذاری مسکن به 1250 خانوار تحت پوشش و کسب چندین مقام قهرمانی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزستی مازندران از دستاوردهای یک ساله بهزیستی مازندران است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار