عملیات اجرایی پروژه خط دوم جریان مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرهای بابل و امیرکلا آغاز شد\

عملیات اجرایی پروژه خط دوم جریان مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرهای بابل و امیرکلا آغاز شد

  • کد خبر: 2111103284
  • چاپ
  • انتشار: 21 تیر 1402 - 09:42

عملیات اجرایی پروژه خط دوم جریان مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرهای بابل و امیرکلا با حضور دکتر حسینی پور استاندار مازندران، دکتر کریمی فیروجایی و‌ سردار سعادتی نمایندگان مردم شهرستان بابل در مجلس، مهندس بهزاد برارزاده مدیر عامل و معاونین آبفا استان همچنین ائمه جمعه، فرمانداران شهرستانهای بابل، بابلسر و امیرکلا و تعدادی از مسئولان و‌ مردم منطقه در محل تصفیه خانه مقری کلای بابل شروع شد.


به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ استاندار مازندران ضمن قدردانی از مدیر عامل و کارکنان شرکت در اجرای پروژه های آب و فاضلاب و ارائه خدمات بهینه به مردم اظهار داشت: تحولات خوبی در حوزه آبفا صورت گرفته و امسال ۱۳۰۰ روستا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند و در طرحهای بعدی نیز شاهد بهره مندی روستاهای بیشتری از آب شرب خواهیم بود.
سید محمود حسینی پور با اشاره به طرحهای فاضلاب در استان به عنوان یکی از شاخصه های مهم توسعه گفت: علیرغم عقب ماندگی استان ، پروژه های زیادی در حال اجراست که امیدواریم مردم به زودی از نعمات این طرحها بهره مند شوند.
وی با اشاره به چشم انداز آینده مازندران با توجه به تمدن ، تاریخ و شخصیتهای فرهیخته این استان گفت: ما باید مازندران را برای جمعیت ۱۰ میلیون نفری آماده کنیم و زیرساختهای موجود برای این جمعیت عظیم طراحی و اجرایی شود.

آب
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در ادامه ضمن قدردانی ازهمکاری مردم منطقه در اجرای پروژه فاضلاب و کمک به حففظ محیط زیست اظهار داشت: عقب ماندگی و فقر در استان به وضوح مشاهده می شود و خوشبختنانه با نگاه توسعه ای و ویژه دولت سیزدهم ،پروژه های مهمی در استان در حال اجراست.
مهندس برارزاده با اشاره به میانگین ۵۳ درصدی سرانه فاضلاب در کشور گفت: متاسفانه این رقم در مازندران ۱۹ درصد است در همین راستا تلاش داریم با اجرای متعدد پروژه های فاضلاب در سطح استان میزان سرانه فاضلاب را ارتقاء دهیم.
وی ، مشخصات فیزیکی خط دوم جریان مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرهای بابل و امیرکلا را شامل احداث واحد ته نشینی اولیه،واحد انوکسیک،واحد هوادهی،واحد ته نشینی ثانویه،تاسیسات کلرزنی همچنین واحد تغلیظ ثقلی،تاسیسات هضم هوازی لجن و تاسیسات آبگیری لجن بیان کرد و افزود: عملیات اجرایی این تصفیه خانه با فرآیند لجن فعال و قابلیت حذف (MLE) با اعتباری بالغ بر ۷۸۹۰ میلیارد ریال شروع شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران ،ظرفیت خط دوم مدول اول این تصفیه خانه را ۱۸۸۰۰متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و گفت: ظرفیت تصفیه خانه پس از تکمیل به۳۷۶۰۰متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت و جمعیت تحت پوشش آن از ۱۰۰هزار نفر فعلی به ۲۰۰هزار نفر با میزان تولید سرانه فاضلاب به حجم ۱۵۰لیتر به ازای هر نفر خواهد رسید.
دکتر عزیززاده گرجی فرماندار بابل نیز طی سخنان کوتاهی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در خدمت بی منت به مردم و قدردانی از همکاران شرکت آبفا مازندران گفت: خوشحالیم که ۹۳ پروژه آبرسانی در ۱۳۰ روستا و شهرهای بابل با ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست و ۵۰ میلیارد تومان هم در بخش فاضلاب کار شد و ۱۹۰ روستا نیز در مرحله بعدی آبرسانی قرار دارند.
حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل هم با قدردانی از روند مثبت اجرای پروژه های آب و فاضلاب در شهرستان بابل، خواستار تسریع در اجرای پروژه های این شهرستان و بهره مندی مردم از آثار گامهای بلند دولت در این منطقه شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار