با تامین منابع مالی؛ سد هراز تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد\
  • استاندار مازندران؛

با تامین منابع مالی؛ سد هراز تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد

  • کد خبر: 2111103223
  • چاپ
  • انتشار: 28 خرداد 1402 - 08:01

استاندار با بیان این که با توجه به محدودیت‌های آبی پیش روی مازندران تکمیل این طرح برای استان بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است، گفت: بر اساس آخرین برآوردی که صورت گرفته بود برای تکمیل این سد، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که اگر منابع مالی برای سد هراز تامین شود، این سد تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از سد هراز و جاده جایگزین آمل در جمع خبرنگاران بیان کرد: روند تکمیل سد هراز در دولت سیزدهم شتاب گرفت و دولت تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در این سد سرمایه گذاری کرد.
وی بیان داشت: در هفته جاری جهت شتاب بخشی به روند تکمیل سد هراز جلسه‌ای برای گره گشایی از این طرح راهبردی تصمیم گیری خواهد شد.
استاندار، گفت : مولد سازی و تهاتر یک ظرفیت خوبی است که برای تامین منابع مالی این طرح اثر بخش است.
وی افزود : در حال حاضر تمامی دستگاه‌های مرتبط با این طرح وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند اما تامین مالی مهمترین مسأله برای این طرح است.
استاندار مازندران بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های آبی پیش روی مازندران تکمیل این طرح برای استان بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است.
وی گفت: علاوه بر ظرفیت استانی تلاش می‌کنیم تا از اعتبارات ملی برای شتاب بخشی به روند تکمیل این سد بهره گیریم.
نیاز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد هراز
وی بیان داشت: بر اساس آخرین برآوردی که صورت گرفته بود برای تکمیل این سد، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
حسینی پور، گفت: اگر منابع مالی برای سد هراز تامین شود، این سد تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: بسیار برای ما جای خرسندی است که با استفاده از متخصصان ایرانی و بدون دخالت هیچ شرکت خارجی این سد و طرح بزرگ در حال تکمیل است.
این مقام ارشد استان مازندران نقش سد هراز را در توسعه بخش کشاورزی منطقه بسیار حیاتی برشمرد و گفت: افتتاح این سد در توسعه گردشگری مازندران نقش ممتازی دارد و با توجه به اینکه این سد در مسیر مواصلاتی تهران به مازندران قرار دارد، یک ظرفیت مهم گردشگری برای استان مازندران محسوب می شود.
حسینی پور در خصوص جاده جایگزین مسیر سد هراز نیز بیان داشت: هر چند به صورت موقت بخشی از این طرح با جاده موقت مورد استفاده قرار می گیرد اما همه تلاش ما این است تا خردادماه سال آینده بتوانیم این طرح را افتتاح کنیم.
استاندار مازندران، اضافه کرد: سد هراز تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین جاده جایگزین سد هراز ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دو لاین شامل ۱۱ کیلومتر و نیم و هر لاین حدود سه کیلومتر و نیم تونل دارد.
عملیات اجرایی سد هراز در سال ۱۳۸۹ و عملیات اجرایی جاده جایگزین در سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار