آموزش و پرورش فارس با ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر کمبود معلم روبروست\

آموزش و پرورش فارس با ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر کمبود معلم روبروست

  • کد خبر: 2111103202
  • چاپ
  • انتشار: 21 خرداد 1402 - 16:01

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس از کمبود ۱۰ هزار و ۳۰۰ نیروی معلم برای تامین نیاز این استان خبر داد و گفت: چهار راهکار برای جبران این کمبود تعریف شده است.


به گزارش استناد نیوز، مجید زارعی یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: تا پایان هفته گذشته ۶ هزار و ۸۶۸ معلم این استان درخواست بازنشستگی داده‌اند که شرایط لازم را برای آن دارند.
وی با بیان اینکه احتمال افزایش این درخواست‌ها تا ۲ ماه آینده نیز وجود دارد، گفت: بر اساس ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری معلمان با مدرک لیسانس تا ۶۰ و با مدرک فوق‌لیسانس تا ۶۵ سالگی امکان ادامه فعالیت دارند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس عنوان کرد: برای تامین نیاز کلاس‌های درس استان فارس چهار راه استفاده از ظرفیت بازنشستگان، حق‌التدریس غیر موظف شاغلان (اضافه کار معلمان)، استفاده از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان و استفاده از سرباز معلم‌ها تعریف شده است.
زارعی ادامه داد: سال گذشته از هفت هزار بازنشسته استان فارس استفاده شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز بتوانیم از این ظرفیت برای تامین بخشی از نیازها استفاده شود.
وی اضافه کرد: امسال تا کنون ۱۸۹ نفر سربازمعلم جذب آموزش و پرورش استان فارس شده‌اند که در ۲ سال سربازی خود به مدارس مناطق محروم استان خدمت می‌کنند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: در صورتی که راه‌های پیش‌بینی شده کفاف تامین نیاز استان را ندهد، راهکارهای جدیدی نیز پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی می‌شود تا هیچ کلاس درسی تا اول مهرماه بدون معلم باقی نماند.
استخدام یک هزار و ۹۸۷ آموزگار در استان فارس
زارعی گفت: از ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی که امسال در کشور استخدام می‌شوند، یک هزار و ۹۸۷ نفر سهم استان فارس است که پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین نیروی آموزگار جذب آموزش و پرورش این استان می‌شود.
وی افزود: از این شمار ۷۴۳ آموزگار در مرکز استان مشغول به تدریس می‌شوند که تا اندازه زیادی نیاز چهار ناحیه آموزش و پرورش شیراز تامین می‌شود.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: علاوه بر این از ۲۲ هزار مجوز استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش در کشور، یک هزار و ۶۵۱ نفر سهمیه استان فارس است که دفترچه این آزمون نیز در تابستان منتشر و در شهریور گزینش می‌شوند.
وی یادآور شد: نتیجه آزمون کتبی آموزگاری ابتدای تیرماه اعلام می‌شود و بلافاصله فرآیند مصاحبه تخصص و گزینش آن ها در استان آغاز خواهد شد. منبع / خبرگزاری ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار