اولتیماتوم مدیر کل بنیاد مسکن به بانکهای عامل قائمشهر برای تسریع در انعقاد قرارداد با متقاضیان /الویت دولت سیزدهم اشتغال و ساخت مسکن است\

اولتیماتوم مدیر کل بنیاد مسکن به بانکهای عامل قائمشهر برای تسریع در انعقاد قرارداد با متقاضیان /الویت دولت سیزدهم اشتغال و ساخت مسکن است

  • کد خبر: 2111103036
  • چاپ
  • انتشار: 15 اسفند 1401 - 14:43

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه امروز آخرین مهلت انعقاد قرارداد با متقاضیان در بانکها است، گفت: بانکهای عامل شهرستان قائمشهر تنها پنج روز مهلت دارند تا نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضیان اقدام کنند .

 خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، علی اصغر آسمانی مقدم روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن که در فرمانداری قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه به تاکید استاندار مازندران اگر بنا باشد در کشور سالی یک میلیون مسکن ملی و به طبع آن در استان هم 37 هزار واحد ساخته شود این امر به تنهایی محقق نخواهد شد زیرا نیازمند عزم همگانی در مسئولین هستیم، افزود: برای ساخت نهضت ملی مسکن مقوله های اعم از تامین زمین و منابع نیاز است  که خوشبختانه تامین منابع استان توسط بانک های عامل، انجام شده است.

وی با اعلام اینکه برای تامین زمین هم پیگیری های زیادی در سطح استان در حال انجام شدن است، گفت: باتوجه به اینکه اکثر اراضی در مازندران درجه یک و 2  کشاورزی است و همچنین تبدیل این اراضی به مسکن یا تغییر کاربری ممنوع است بنابراین با محدودیت های بسیاری مواجه شده ایم که برای حل این موضوع هم به استانداران مجوزاتی مبنی بر تبدیل این اراضی به واحدهای مسکونی ارائه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه البته راه های زیادی برای تامین زمین در روستاها و شهرها وجود دارد، ادامه داد: همچنان اراضی زیادی در سطح شهر و روستا وجود دارد که در اختیار منابع طبیعی است اما تغییر کاربری مسکونی ندارد که به این منظور شهرداران و بخشداران می توانند نسبت به شناسایی این زمین ها اقدام نمایند و به بنیاد مسکن و یا راه و شهرسازی معرفی کنند.

آسمانی مقدم با اعلام اینکه بعضی از اراضی مربوط به دستگاه های دولتی است، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه های دولتی به منظور تحویل ندادن اراضی مقاومت می کنند که قانون این افراد را مکلف کرد تا ظرف 15 روز نسبت به تحویل زمین اقدام نمایند و اگر فردی نسبت به این امر اقدام نکند، ثبت اسناد مکلف است تا ظرف 2 ماه، نسبت به تحویل سند زمین به راه و شهرسازی اقدام نماید.

وی دیگر راه برای تامین زمین را اراضی مربوط به اشخاص حقیقی در داخل روستا و شهر اعلام کرد و افزود: راه های زیادی برای تامین زمین وجود دارد که می توان نسبت به طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرد.

اولتیماتوم بنیاد مسکن به بانکها

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران در ادامه با بیان اینکه از 370 مورد ثبت نام شده متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرستان قائمشهر که به بانک های عامل معرفی شدند تاکنون 187 مورد انعقاد قرارداد انجام و ماقی صورت نگرفته است، افزود: باتوجه به اینکه امروز آخر ین روز مهلت انعقاد قرارداد در بانکها است بنابراین از بانک های که تاکنون نسبت به این امر اقدام نکرده اند می خواهیم با توجه به تاکیدات استاندار مازندران و مدیران شعب استان نسبت به این امر اقدام کنند .

آسمانی مقدم با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به طرح نهضت ملی مسکن بانک ها باید با متقاضیان قرارداد ببندند، گفت: بانکها نباید به دلیل نداشتن انواع ضمانت نامه متقاضیان را اذیت کنند بلکه باید به صورت سفته زنجیره ای عمل کنند چرا که مصوبه هیات دولت هم سفته زنجیره ای برای سرعت بخشیدن به طرح ملی مسکن است.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران در پایان به بانکهای عامل شهرستان قائمشهر پنج روز مهلت داد تا نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضیان اقدام کنند .

الویت دولت سیزدهم تامین مسکن و اشتغال است

فرماندار قائمشهر در این جلسه با تشکر از بانکهای عامل که در پرداخت تسهیلات اشتغال نهایت همکاری را داشتند از آنان خواست تا نسبت به انعقاد قراداد با متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن هم اقدام کنند.

جواد مولایی قرا از معاون عمرانی خواست تا به منظور حل این موضوع جلسه ای را با حضور بانکها برگزار کنند تا در این امر تسریع شود.

فرماندار قائمشهر همچنین از بخشدار مرکزی خواست تا مسائل اراضی با  عناوین مختلف همچون زمین دولتی، خودمالکی، منابع طبیعی و غیره جهت جابه جایی زمین برای نهضت ملی مسکن را شناسایی و پیگیری کند.

وی همچنین از راه و شهرسازی خواست تا برای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به شناسایی زمین اقدام کند و ادامه داد: درست است که این شهرستان از لحاظ موقعیت و مقدار زمین دچار مشکل است اما روش هایی برای شناسایی زمین وجود دارد تا بتوانیم نسبت به این امر تسریع دهیم.

فرماندار قائمشهر در پایان با اشاره به اینکه سیاست دولت بحث های اشتغال و مسکن است، گفت: تامین مسکن الویت دولت سیزدهم است در همین راستا هیچ مدیری حق ندارد در زمینه جهش تولید مسکن با بی مسئولیتی رفتار کند بلکه باید نهایت تلاش برای این امر به کارگیری شود.

شهردار قائمشهر در این جلسه با بیان اینکه شورا و شهرداری با توجه به سیاست دولت سیزدهم نسبت به ثبت شرکت تعاونی مسکن کارکنان این مجموعه اقدام کرده است، افزود: در حال حاضر 540 نفر عضو این شرکت تعاونی هستند .

کاظم علیپور در پایان با اشاره به اینکه در راستای نهضت ملی مسکن 800 نفر از کارکنان این مجموعه متقاضی این طرح هستند، گفت: در سال جاری سهمیه شهرداری 442 واحد بوده است از مدیر کل بنیاد مسکن می خواهیم تا برای سال آینده سهمیه مجموعه شهرداری و شورا را تا 800 واحد افزایش دهند چرا که زمین برای ساخت واحدها پیش بینی شده است . همچنین می خواهیم تا میزان تسهیلات را هم افزایش دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار