لزوم حمایت از کاظم علیپور شهردار منتخب قائمشهر / شورای شهر هویت خود را بازسازی نماید\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

لزوم حمایت از کاظم علیپور شهردار منتخب قائمشهر / شورای شهر هویت خود را بازسازی نماید

  • کد خبر: 2111101651
  • چاپ
  • انتشار: 29 آبان 1400 - 16:02

اقتدار و استقلال شورای شهر و هم افزایی نمایندگان مجلس قائمشهر با مجموعه مدیریت شهری و حمایت از شهرداری می تواند موفقیت کاظم علیپور را در پیش برد اهداف و توسعه قائمشهر تضمین و از مشکلات عدیده شهر و مردم بکاهد.

به گزارش استناد نیوز، انتخاب شهردار قائمشهر در شورای ششم با حواشی فراوانی همراه و در نهایت کاظم علیپور پس از یک دوره کوتاه سرپرستی با رای اعتماد اعضای شورای شهر به عنوان شهردار قائمشهر به وزارت کشور معرفی شد.

موفقیت شهردار در اجرای برنامه های توسعه شهری در فضای مسموم سیاسی قائمشهر و با وجود اختلافات گسترده، امری بسیار دشوار به نظر می رسد، اختلافاتی که به مانند چوبی لای چرخ شهرداری، حتی با توانمند ترین شهرداران خواهد بود.

کاظم علیپور نیرویی بومی و از بدنه شهرداری می باشد که سالها سابقه معاونت اداری مالی و معاونت سرمایه گذاری در شهرداری قائمشهر را درکارنامه دارد و به خوبی از چالش های موجود و مشکلات شهر و مردم مطلع است.

دیگر امتیاز علیپور که می تواند او را به شهرداری موفق در تاریخ قائمشهر تبدیل نماید، نیروی جوانی و انگیزه فرآوان او برای حل مشکلات است، اما در این راه با موانع بزرگی مواجه خواهد بود که لازم است از پیش روی شهرداری برداشته شوند.

بخش بزرگی  از بودجه عمرانی شهرداری برای اجرای پروژه ها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود که نمایندگان مجلس نقش پررنگی در تحقق آن ایفا خواهند نمود، هر دو نماینده قائمشهر از نفوذ و قدرت چانه زنی بالایی در رده ملی برخوردار هستند، در صورت کاهش اختلافاتی که دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست و با نگاهی جامع به منافع شهر و مردم می توانند اتفاقات بزرگی را در جهت رفع عقب افتادگی های سالیان دراز قائمشهر در حوزه های مختلف بردارند.

دیگر بازوی مدیریت شهری شورای شهر است، چهره هایی در شورای ششم قائمشهر حضور دارند که هریک به تنهایی از توانایی های بالایی برای کمک به شهر برخوردارند، اما در قالب شورایی 9 نفره نتوانستند انتظارات را برآورده نمایند و در عمل طی ماه های سپری شده از شورای ششم، آن کارایی و انسجام لازم را در شورا شاهد نبوده ایم.

اعضای شورای شهر منتخب مردم هستند و نباید خود را بدهکار و مدیون هیچ شخص یا گروهی به غیر از مردم عادی بدانند، متاسفانه آنچه که از فضای مدیریت شهری بر می آید، عدم استقلال شورا در اتخاذ تصمیمات بوده است، اعضای شورای شهر باید ضمن تعامل با نمایندگان مجلس و سایر شخصیت های تاثیرگذار در پیش برد اهداف توسعه شهری، هویت را به نهاد شورای شهر بازگردانند و نقش خود را در قانونگذاری و نظارت در پالمان شهری بدور از نگاه های سیاسی و جناحی ایفا نمایند.

کاظم علیپور حتی در شرایط سخت اقتصادی موجود و با وجود ویروس کرونا می تواند در شهرداری قائمشهر موفق باشد، اگر شاهد هم افزایی نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و سایر جریان های تاثیرگذار در مدیریت شهری با شهرداری باشیم،

استناد نیوز ضمن آرزوی موفقیت برای شهردار جدید قائمشهر و اعلام حمایت از برنامه های آینده شهرداری در جهت توسعه شهری به رسالت رسانه ای خود پایبند بوده و در صورت لزوم به نقد منصفانه عملکرد مسئولین مربوطه خواهد پرداخت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار