از افزایش بیش از 2 درصدی چای خارجی تا کاهش 23 درصدی سیب زمینی\

از افزایش بیش از 2 درصدی چای خارجی تا کاهش 23 درصدی سیب زمینی

  • کد خبر: 219934
  • چاپ
  • انتشار: 08 آبان 1398 - 13:28

استناد نیوز- مرکز آمار اعلام کرد که بهای «پرتغال محصول داخل» و سیب‌زمینی در مهرماه امسال نسبت به ماه گذشته (شهریور) به ترتیب ۳۹.۲ و ۲۳.۸ درصد کاهش یافته و در مقابل خیار ۲۷.۷ درصد و چای خارجی بسته‌ای ۲.۶ درصد رشد قیمت داشته است.

 

 به گزارش استنادنیوز، مرکز آمار متوسط قیمت ۲۴ قلم کالای خوراکی در مهرماه و مقایسه آن با ماه گذشته را اعلام کرد. بررسی جداول نشان می‌دهد قیمت «پرتغال محصول داخل» در شهریور ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در مهرماه هشت‌ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و «سیب‌زمینی » نیز در شهریورماه چهار هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شد اما بهای آن در مهرماه یک هزار و 100تومان کم شد.

سیب درختی زرد، گوجه فرنگی، موز، پیاز، رب گوجه فرنگی، لوبیا چیتی و برنج ایرانی درجه یک دیگر اقلام خوراکی هستند که در مهرماه کاهش قیمت داشتند.

در بین اقلام پروتئینی قیمت مرغ ماشینی و گوشت گوسفندی در مهرماه نسبت به ماه قبل کاهش قیمت جزئی داشت به این صورت که مرغ ماشینی از ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و گوشت گوسفندی از ۱۰۳ هزار تومان به ۹۸ هزار و ۲۵۰ تومان کاهش یافت.

براساس جداول آماری مرکز آمار متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار در شهریورماه چهار هزار و ۲۶۰ تومان بود که این رقم در مهرماه پنج هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می‌شد. همچنین چای خارجی بسته‌ای ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان بود که در مهرماه این رقم با ۲.۶ درصد افزایش به ۵۶ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

پنیر ایرانی پاستوریزه، شیر پاستوریزه، کره پاستوریزه، روغن مایع، عدس، شکر، برنج خارجی درجه یک دیگر اقلام خوراکی بودند که در نخستین ماه پاییز نسبت به ماه گذشته رشد قیمت داشتند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار