ما تیم های فوتبال گلخانه ای داریم/در مازندران اسپانسر قوی ورزشی نداریم\
  • بهروان؛

ما تیم های فوتبال گلخانه ای داریم/در مازندران اسپانسر قوی ورزشی نداریم

  • کد خبر: 219820
  • چاپ
  • انتشار: 03 آبان 1398 - 15:47

استنادنیوز؛ رئیس هیئت فوتبال استان مازندران با اشاره به اینکه ما تیم های فوتبال گلخانه‌ای داریم، افزود؛ در مازندران اسپانسر قوی ورزشی نداریم.

غلامرضا بهروان در گفت و گو با استنادنیوز اظهار داشت؛ شما جدول لیگ رو نگاه کنید تیم اول، تیم دوم  و تیم سوم را نگاه کنید و تیم های ته جدول را ببینید چه تیم های هستند استثنا ها را بزارید کنار، هر تیم که بیشتر هزینه کرده در صدر جدول هستش. وی افزود؛ کسب موفقیت در ورزش حرفه ای به ازای سرمایه گذاری شما می باشد این تعریف صنعت ورزش است، منچسترسیتی و لیورپول چقدر هزینه می کنند؟ زمینهای تمرین آنها را نگاه کنید من زمین های تمرین این تیم ها را دیدم همینجوری نیست که موفقیت به دست می آورند.

نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال بیان داشت: در ایتالیا مدرسه فوتبال باشگاه ای سی میلان را دیدم در بخش کلینیک این باشگاه چهار نوجوان ۱۵ - ۱۶ ساله بستری بودند که همه آن ها مشکل زانو داشتند و برای هر ورزشکار یک پزشک اختصاص داده شده بود، موفقیت همین جوری به دست نمی آید.

بهروان گفت: ما تیم های فوتبال گلخانه ای داریم یک تیم داریم که در همه مسابقات اعزام می کنیم و در صورت آسیب یکی از بازیکنان تیم دچار مشکل جدی می شود، ورزش را باید با استراتژی جلو برد، باید سیستمی کار کنیم در مازندران اسپانسر قوی ورزشی نداریم فوتبال در ایران رشته ای هستش که حق پخش ندارد در دنیا ورزش روی حق کپی رایت می گذرد ما در قانون خودمان نداریم .

وی گفت: زمانی که نایب‌رئیس فوتبال ایران بودم خیلی جاها رفتم صحبت کردم تا این مشکل حق پخش بازی ها حل شود، انحصارات  دارد به ما ضربه می‌زند در جامعه هستیم که مونوپولیس وجود دارد، از خیلی جاها آمدند که پخش تلویزیونی بدهند ولی به قول شما رسانه ها سیگنال دسته یکی بود و در انحصار آنها بود، باید انحصارات برداشته شود.

بهروان افزود؛ در رشته ای کار می‌کنیم که وارداتی می باشد بعضی از قوانین آن هم باید وارداتی باشد، احترام می گذاریم به قوانین خودمان اما در بحث های تخصصی باید تخصصی تصمیم گرفت تا تیم های ما نتوانند در بحث اقتصاد خوب کار کنند وضعیت همین است، قوه مقننه باید کمک کند چه بخواهیم و چه نخواهیم ورزش یک نیاز جامعه شده، پدیده ملت سازی رو دو سه تا فاکتور میتوانند انجام دهند وقتی جنگ شده بود ملت یکپارچه شده بودند تا از وطن دفاع کنند الان می‌گویند فقط فوتبال می‌تواند پدیده ملت سازی را انجام دهد وقتی استرالیا را بردیم کسی به مردم گفت بیاین تو خیابانها؟ همه شاد بودن الان بخواهیم ملت را شاد کنیم میلیارد ها باید بودجه تخصیص دهیم اما وقتی یک تیم باشگاهی می برد یک بخش جامعه شاد می شود، وقتی بحث ملی می شود احساس غرور می کنیم ، غرور ملی الان‌تو ورزش احیا می‌شود درسته در بخش‌های دیگر هم کم و بیش این مورد را داریم، اما فوتبال یک پدیده مثبت اجتماعی هستکه  دولت در این بخش کاری نکرده و فقط دارد بهره برداری می کند.

وی گفت: در انگلیس تمام هزینه‌های باشگاه را اتحادیه باشگاه ها می دهد اما هزینه تیم ملی را دولت پرداخت می‌کند، اما حتی وقتی تیم ملی ما در استادیوم آزادی بازی می کند باید اجاره بدهد!
رئیس هیئت فوتبال استان مازندران گفت: در مازندران باید به فوتبال کمک بشود درست است تیم نساجی خصوصیه ، تیم رایکابابل خصوصیه و تیم های دیگر... گذشت آن دوران که یک نفره یک تیم را اداره کنند الان باید هشت تیم تشکیل بدهید تا یک تیم فوتبال را بفرستند وسط میدان بازی کنند.

وی افزود؛ فیفا دارد درسهای تیم داری و مدیریت را آموزش می دهد باید ببینیم آنها چه می‌گویند ما فقط می‌گوییم عشق عشق .. وقتی یک سرمایه‌گذار می‌آید تیم‌داری کند یک سال دو سال بگوید به خاطر مردم هزینه می کنم، اما بعد از یه مدتی می‌ بیند وقتی برای سرمایه اش برگشتی ندارد از فوتبال می رود، برای همین تیم های خصوصی ما سقوط می کنند.

بهروان بیان داشت:تیم های ما اسپانسر قوی ندارند مسئولین ما باید انگیزه قوی برای اسپانسر  ایجاد کنند، مسئولین باید مشوق هایی برای اسپانسر ایجاد کنند تا به سرمایه گذاری در ورزش تریب شوند، ما باید یک همگرایی به وجود بیاوریم که اکنون این همگرایی را در جامعه نمی بینیم، برای اسپانسرهای ورزشی در مازندران باید ایجاد انگیزه کرد و این کار را باید نمایندگان مجلس و مسئولین استان انجام دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار