رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت خلاف قانون است/ ازنقلیه های فاقد پلاک جلوگیری می شود\
  • هشدار پلیس راهور؛

رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت خلاف قانون است/ ازنقلیه های فاقد پلاک جلوگیری می شود

  • کد خبر: 219755
  • چاپ
  • انتشار: 29 مهر 1398 - 18:47

استناد نیوز، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت : رانندگی با موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی یا موتورسیکلت های برقی بدون گواهینامه خلاف مقررات است.

 به گزارش استناد نیوز، سرهنگ محمدعلی زارع، با اشاره به رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت های برقی و موتورسیکلت باحجم کمتر از ۵۰ سی سی، اظهار داشت: مشاهده می شود عده ای با موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی و یا موتورسیکلت های برقی اقدام به رانندگی بدون داشتن گواهینامه می نمایند که بر خلاف قوانین و مقررات است .

وی در ادامه با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت های برقی یا با حجم کمتر از ۵۰ سی سی، بیان کرد: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند که اینگونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این نوع اظهارات برخلاف قوانین و مقررات است و براساس قانون هرنوع وسیله نقلیه ای که در راه های عمومی تردد می کنند نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

سرهنگ زارع ادامه داد: بعضی از موتورسیکلت ها در بنادر و بارانداز ها برای رفت و آمدهای کوتاه مورد استفاده قرار می گرفته و به موتورهای پاکشتی معروف هستند در حال حاضر نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت های مذکور و تردد در معابر اقدام می نمایند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق ماده (۲) آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (۱) آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه ها تردد می نمایند الزامی است و استثنائی ندارد.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا، خاطر نشان کرد: طبق قوانین و مقررات یادشده مأمورین پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه ای که فاقد پلاک و گواهینامه باشند جلوگیری می کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار