برنامه ریزی ها در حوزه بانوان تاثیر مستقیم روی خانواده ها دارد/ ۱۷۶ شاخص در حوزه بانوان انجام شد\

برنامه ریزی ها در حوزه بانوان تاثیر مستقیم روی خانواده ها دارد/ ۱۷۶ شاخص در حوزه بانوان انجام شد

  • کد خبر: 219628
  • چاپ
  • انتشار: 20 مهر 1398 - 14:03

استنادنیوز؛ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها در حوزه بانوان تاثیر مستقیم روی خانواده ها دارد، گفت:در این راستا کار علمی صورت گرفته و ۱۷۶ شاخص در حوزه ورزش، اشتغال و مشارکت اجتماعی از جمله انها بوده انجام شده است.

 

اقدامات اساسی دولت در اجرایی کردن طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به صورت پایلوت از سال ۹۶ آغاز شد و از طرح مشاغل خانگی به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تبدیل شد. و از این طرح نیز امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان رونمایی شد.

معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران به تدوین سند ارتقاء زنان اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات کلیدی و مورد توجه دولت تدبیر و امید و یکی از محورها تلاش برای تحقق اهداف و برنامه ها و با همگرایی بیشتر در یک شرایط سخت تحریم قرار داریم .
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:دشمن در انتظار است استقلال و همبستگی و ایستادگی ما را بر هم زنند.
ابتکار افزود؛ همگرایی با مردم و جلب مشارکت مردم در عرصه های اقتصادی تحقق یابد و ایران با سربلندی به سمت گام دوم انقلاب حرکت کند.

وی افزود: موضوع عدالت محور بحث امروز یکی از مولفه های کلیدی جمهوری اسلامی با آرمان های امامت است . نگاه بر عدالت از بُعد سیاسی و اقتصادی ،حق انسان در سرنوشت خود را می طلبد که همه ی این بعد ها در سیره پیامبر و قرآن به عنوان یکی از جهت گیری های اصلی قابل تعریف است .

ابتکار اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی عدالت ، عدالت جنسی است؛ که یکی از مسائل مهم است که امام در طول یازده سال حضور در نظر گرفته نگاه به مسائل و مشکلات زنان است .
برنامه ریزی های صورت گرفته با توجه به مسئولیت های اجتماعی مختلف زنان ، قطعا نتایج این برنامه ها در عین حال پیشرفت زنان، از دوره انقلاب است.
معصومه ابتکار با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها در حوزه بانوان تاثیر مستقیم روی خانواده ها دارد اظهار کرد: برنامه ریزی در حوزه بانوان در تصمیم‌گیری ازدواج و فرزند آوری خانواده ها نقش مستقیم دارد.

وی افزود: در این راستا کار علمی صورت گرفته و ۱۷۶ شاخص در حوزه ورزش، اشتغال و مشارکت اجتماعی از جمله انها بوده انجام شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین خاطر نشان‌کرد: برنامه ریزی برای پر کردن خلا ها فضای اموزشی صورت نگرفته و یا در دسترس نیست بطوریکه دختران فارغ التحصیل جویای کار امار زیادی را بخود اختصاص داده اند اما مشارکت اقتصادی زنان مازنی در کشاورزی زیاد بوده و فعال هستند چطور در آمارها ۱۶ درصد اشتغال برای زنان مازنی گزارش شده و این نیازمند بازنگری است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تآکید بر اینکه دستگاه ها نسبت به عدالت جنسیتی اهتمام جدی داشته باشند گفت: موضوع اشتغال با شرایط خاص طبیعی مازندران توسط گردشگری را سوداور می شود و مشاغل سخت یعنی مشاغلی که دوستدار محیط زیست هم هستند.

ابتکار گفت: در عرصه های جنگل ،کشاورزی، بوم‌گردی و طرح استاندارد سازی محصولات کشاورزی حایز اهمیت بوده و ازین طرح‌حمایت می کنیم ، همچنین حمایت از صنایع روستایی در دستور کار است و
مشاغل حامی محیط زیست که کاهش تولید پسماند و احیا بازیافت را دارند در اولویت حمایتی قرار دارند.

وی تصریح کرد: رفع معذل پسماند استانهای شمالی از دغدغه ها است و در این راستا موضوع صنایع خلاق و کارهای فناوری که در این زمینه فعال هستند مورد حمایت ما قرار خواهند‌گرفت؛ همچنین هم افزایی سند با بخش خصوصی و دولتی کم دیده نشود و در سال ۹۹ در رده بودجه قرار خواهد گرفت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار