بار مالیاتی تولیدکنندگان و اصناف سبک می شود\

بار مالیاتی تولیدکنندگان و اصناف سبک می شود

  • کد خبر: 219618
  • چاپ
  • انتشار: 19 مهر 1398 - 23:40

استناد نیوز،  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اجرای قانون جدید بار مالیات بر ارزش افزوده عملاً از دوش تولیدکنندگان و اصناف برداشته خواهد شد.

 

به گزارش استناد نیوز، محمدحسین حسین زاده بحرینی رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(چهارشنبه17مهر ماه) کمیسیون اقتصادی، گفت: در جلسه امروز، مالیات بر ارزش افزوده حوزه نفت و فرآورده‌های نفتی مورد بررسی قرار گرفت، براساس تصمیمات گرفته شده مقرر شد؛ مالیات بر ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی در پایان زنجیره از مصرف کننده نهایی اخذ شود اما تمامی افرادی که در طول زنجیره هستند، مانند پالایشگاه‌ها، شرکت پخش و پالایش، شرکت ملی پخش و جایگاه‌داران موظف‌اند همه تراکنش‌ها را در سامانه مودیان ثبت کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس اصلاحات انجام گرفته بر لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی، تمامی تراکنش‌های حوزه نفت و فرآورده‌های نفتی در سامانه مودیان ثبت می‌شود اما مالیات بر ارزش افزوده در پمپ بنزین‌ها از حلقه نهایی گرفته می‌شود.

از آنجایی که لایحه مالیات بر ارزش افزوده بر بستر قانون سامانه مودیان بازطراحی شده، می‌تواند نسبت به گذشته موثرتر و منصفانه تر بوده و در آمدهای مالیاتی دولت را افزایش دهد

وی درباره مزایای تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد: در صورتی که لایحه مالیات بر ارزش افزوده به قانون تبدیل شود، بستر جدیدی برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده فراهم می‌شود که مبتنی بر سامانه مودیان است.

بحرینی با بیان اینکه در سامانه مودیان -که قانون آن پیش از این تصویب شده است- هر گونه دخالت ممیز در فرآیند تشخیص مالیات حذف شده است، اظهار کرد: مجلس لایحه مالیات بر ارزش افزوده را در فضایی تصویب می‌کند که پیش از آن قانون سامانه مودیان مالیاتی را تصویب کرده است.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده صرفا احکام مربوط به نرخ مالیات‌ها و معافیت‌ها نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده صرفا احکام مربوط به نرخ مالیات‌ها و معافیت‌ها نیست بلکه بستر جدیدی را برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده فراهم خواهد کرد که مبتنی بر سامانه مودیان است.

بحرینی ادامه داد: در قانون سامانه مودیان تشویق‌های بسیار خوبی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شده به طو مثال از هر ده تراکنشی که برای آن مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده، به صورت تصادفی یک تراکنش انتخاب می‌شود و دو برابر مالیات پرداختی به حساب بانکی پرداخت‌کننده برگردانده می‌شود، این تشویق‌ها موجب می‌شود فرهنگ پرداخت مالیات در کشور ارتقاء پیدا کند.

رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از آنجایی که لایحه مالیات بر ارزش افزوده بر بستر قانون سامانه مودیان بازطراحی شده، می‌تواند نسبت به گذشته موثرتر و منصفانه تر بوده و در آمدهای مالیاتی دولت را افزایش دهد، مهمتر اینکه با اجرای قانون جدید، بار مالیات بر ارزش افزوده عملاً از دوش تولیدکنندگان و اصناف برداشته خواهد شد./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار