رشد ۴۱ درصدی بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر/ وجود 96 هزار مستمری بگیر در صندوق\

رشد ۴۱ درصدی بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر/ وجود 96 هزار مستمری بگیر در صندوق

  • کد خبر: 219509
  • چاپ
  • انتشار: 13 مهر 1398 - 14:41

استناد  نیوز، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت:طی ۱۴ سال حدود ۹۶ هزار نفر مستمری‌بگیر داریم و اگر تعداد دریافت کنندگان را در نظربگیریم بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از این مستمری استفاده می‌کنند.

 به گزارش استناد نیوز، علی شیرکانی در گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در هتل قلب تهران برگزار شد با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی به عنوان یکی از حلقه‌های آخر توانمندسازی جمعیت روستایی، وظیفه توانمندسازی بازنشستگان را برعهده دارد گفت: این صندوق تلاش می کند پس از یک عمر فعالیت جمعیت روستایی از آنها حمایت و همچنین از مهاجرت و فقر در مناطق روستایی جلوگیری کند.

 وی افزود: تا پایان سال گذشته یک میلیون و ۶۲۹ هزار نفر بیمه شده صندوق روستایی و عشایر بوده که یک میلیون و ۳۰ هزار نفر بیمه شده فعال ما هستند. همچنین ۴۷۰ هزار نفر در طول ۱۴ سال عمر صندوق به دلایل مختلف چون فوت و پیوستن به صندوق دیگر ازما جدا شده اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیشترین بیمه شدگان را از استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی، همدان و آذربایجان غربی دانست و گفت:کمترین میزان نیز مربوط به استانهای البرز، قم، بوشهر و هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد بیمه شدگان ما مرد و ۱۸ درصد زن هستند گفت: اکثر این زنان سرپرست خانوار بوده و توسط بهزیستی عضو صندوق شده‌اند، در حالی که جمعیت زنان روستایی بالاست و باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای افزایش جمعیت این گروه انجام دهیم.

به گفته شیرکانی ، طی ۱۴ سال حدود ۹۶ هزار نفر مستمری‌بگیر داریم و اگر تعداد دریافت کنندگان را در نظربگیریم بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از این مستمری استفاده می‌کنند.

شیرکانی با اشاره به اینکه آیین نامه های مربوطه برای بازبینی و طراحی مجدد فرایند ها در دست تدوین است اظهار داشت:بازنگری در سبد سرمایه گذاری صندوق و عدم ورود به بنگاه داری از دیگر سیاست‌هاست که به سمت آن حرکت می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک با همت اعضای صندوق، دولت و مجلس بتوانیم اصلاحاتی را در جهت بهبود و پایداری مالی صندوق انجام دهیم.

وی گفت:در بازه زمانی اخیر و دوره مدیریتی جدید صندوق روستاییان توانسته دستاوردهای حائز اهمیتی را در دو حوزه بیمه‌ای و سرمایه گذاری به دست آورد بطوریکه ارزش سبد سرمایه گذاری صندوق نیز در پایان شهریور ماه ۹۸ نسبت به ابتدای اردیبهشت ۹۸،رشد ۴۱ درصدی را دارا بوده و همچنین تعداد بیمه شدگان جدید صندوق طی پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۴۱ درصدی را داشته است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار