سردار ملکی؛ دو واحد درسی دفاع مقدس در مدارس حوزه علمیه اجرایی می شود\

سردار ملکی؛ دو واحد درسی دفاع مقدس در مدارس حوزه علمیه اجرایی می شود

  • کد خبر: 219152
  • چاپ
  • انتشار: 23 شهریور 1398 - 16:17

 استناد نیوز،  از سال آینده همه مدارس نظام جدید حوزه‌های علمیه و ۱۸ مدرسه نظام قدیم وارد طرح دو واحد درسی دفاع مقدس خواهند شد.

 

به گزارش استناد نیوز به نقل از مهر، سردار عبدالله ملکی ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی آموزش دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه استان مازندران با بیان اینکه در گام نخست، طرح دو واحد درسی دفاع مقدس در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر و محمودآباد اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: از سال آینده همه مدارس نظام جدید حوزه‌های علمیه و ۱۸ مدرسه نظام قدیم نیز وارد این طرح خواهند شد.

ملکی بر لزوم آموزش اساتید روحانی به درس دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: اساتید روحانی دفاع مقدس ضمن گذراندن دوره آموزشی درس دو واحد دفاع مقدس، در کلاس‌ها حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام عیسی رضایی مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران نیز بر انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق دو واحد درسی دفاع مقدس، برنامه‌های مناسبتی سوم خرداد، هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات‌ها و... تأکید کرد و گفت: همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا و دیدار با خانواده شهدا یکی از راه‌های زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است.

مقاومت مردم ایران برمبنای قرآن است

حجت الاسلام محمود ابوترابی مدیر حوزه‌ علمیه مازندران نیز مقاومت مردم ایران را بر مبنای قرآن دانست و اظهار داشت: دشمن با هدف گرفتن قرآن سعی در از بین بردن این مقاومت دارد.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس بهترین زمینه طنین انداز شدن پیام قرآن در جهان بود، شعار «یا حسین (ع)» را مظهر مقاومت دانست و گفت: تشییع با فرهنگ تعالی بخش ظهور و بروز پیدا کرد و نماد پایداری و پیام‌رسانی همیشه زنده است و پیام به دیگران منتقل خواهد شد.

وی ایجاد جایگاه و یادمان شهدا و مراکز شهدا را در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار دانست و گفت: رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری زمینه ساز فراهم شدن این بسترها است.

این مسئول با بیان اینکه تدریس درس دو واحد دفاع مقدس ابتدا در دانشگاه‌ها شروع شد، گفت: این امر هنوز در حوزه‌های علمیه جلوه نکرد و برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل‌های آینده این کار ضرورت دارد.

وی از آمادگی حوزه‌های علمیه برای ورود درس دفاع مقدس خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه استان این آمادگی را دارد تا برای تثبیت اهداف متعالی نظام و نمادهای مقاومت گام بر دارد.

برپایی یادواره شهدای طلاب

حجت الاسلام محمد جواد قائمی مدیر گروه آموزش حوزه علمیه مازندران نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی حوزه‌های علمیه استان و برنامه‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: ۹۹ درصد مدارس علمیه استان به مناسبت‌های دفاع مقدس برنامه اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌ شهدای طلاب یکی از برنامه‌ها به شمار می‌آید، گفت: این مراسم امسال در فیضیه بابل برگزار شد.

این مسئول بر لزوم تربیت طلاب و وجود حوزه‌های انقلابی تأکید کرد و افزود: کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه استان خالی از کتاب دفاع مقدس است و خواهان تجهیز کتابخانه‌ها به کتب دفاع مقدس هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار