تشکیل ستاد ویژه در بهزیستی برای 5 آسیب اجتماعی\

تشکیل ستاد ویژه در بهزیستی برای 5 آسیب اجتماعی

  • کد خبر: 218533
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1398 - 13:00

استناد  نیوز، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی ۵ آسیب اصلی شامل طلاق، بیکاری، مفاسد اخلاقی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی در بهزیستی مدنظر است که برای مدیریت و کاهش آسیب‌ها، ستاد ویژه‌ای تشکیل شده است.

 

به گزارش استناد نیوز، وحید قبادی‌دانا  با اشاره به فعالیت ٤٤ هزار مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه شفافیت ٢٢ هزار قرارداد در این سامانه شفاف‌سازی شد و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی کشور این اطلاعات را رویت کنند.

وی تصریح کرد: پس از راه‌اندازی سامانه شفافیت،‌مهر ماه نیز سامانه دیده‌بان رونمایی می‌شود. البته ما بنای افشاگری و مچ‌گیری نداریم بلکه فعالیت‌هایمان در راستای شفاف سازی و ارائه خدمات به موقع است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین به استانداردسازی شیرخوارگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: چندی پیش این طرح تهیه و ابلاغ شده است و تمام شیرخوارگاه ملزم به رعایت استانداردها در مراکز هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان درباره ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: در این بخش هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌ها وظایفی دارند و ٩� درصد کودکان کار و خیابانی اتباع خارجی هستند که این کودکان مورد سواستفاده قرار گرفته و به کشورمان قاچاق می‌شوند. برخی از شبکه‌های مافیایی می‌خواهند که این کودکان کار فعال باشند اما در این زمینه آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته و از تجربه‌های موفق استفاده شده است ضمن اینکه انتقادهایی بر آن نیز وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: با توجه به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی 5 آسیب اصلی شامل طلاق، بیکاری، مفاسد اخلاقی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی در بهزیستی مدنظر است که برای مدیریت و کاهش آسیب‌ها، ستاد ویژه در بهزیستی تشکیل شده که فرآیندها و اقداماتی که تاکنون انجام شده را مورد بررسی، بازنگری و بازبینی قرار می‌دهد اما معتقدیم در این راستا باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار