به گزارشاستناد نیوز به نقل از آیتیرسان، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در مصاحبهای پیرامون این موضوع گفت: در 4 ماهه سال 98 چیزی در حدود 25 هزار شکایت از شرکتهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی دریافت کردیم و رسیدگیهای لازم در مورد آنها انجام شد. البته تعداد شکایات واصله 31 هزار مورد بوده و راه ارتباطی ما نیز سامانه 195 است. مابقی شکایات در حال رسیدگی بوده و به زودی نتیجه بررسی آنها به شاکیان اعلام خواهد شد.
وی در ادامه به جزئیات این شکایات اشاره کرد و گفت: در مورد تفکیک شکایات واصله نیز میتوان گفت که حدود 51 درصد از این موارد مربوط به اینترنت، 27 درصد مربوط به تلفن همراه، 15 درصد تلفن ثابت و 7 درصد باقیمانده نیز به موضوعات دیگر تعلق داشته است. نکته مهمی که در مورد افزایش تعداد شکایات باید بگوییم این است که علیرغم این اتفاق، سرعت پاسخگویی نیز بالا رفته و از میانگین 6 روز به 2 روز کاهش پیدا کرده است.
مجید حقی در ادامه به مهمترین عناوین شکایات اشاره کرد و گفت: از جمله مهمترین عناوین شکایات میتوان به پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتندهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیمکارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بستههای ترکیبی اشاره کرد.