رمز و راز موفقیت در کشورهای پیشرفته؛ آموزش های فنی و مهارتی است\

رمز و راز موفقیت در کشورهای پیشرفته؛ آموزش های فنی و مهارتی است

  • کد خبر: 218013
  • چاپ
  • انتشار: 30 تیر 1398 - 17:23

استناد نیوز، بالا بودن نرخ بیکاری در کشور ناشی از فقدان مهارت افراد است. رمز و راز موفقیت در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته آموزش های فنی و مهارتی است که از ابتدا و در کنار آموزش های نظری به دانش آموزان در مدارس برای تمامی مقاطع تحصیلی اجرا می شود .


به گزارش استناد نیوز، سید حسین درویشی مدیرکل این اداره پیش از سخنان حجت السلام مشایخ امام جمعه نوشهر در نماز جمعه با ذکر مطالب فوق افزود: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در کنار دانش حتماً به توانایی افراد توجه می شود. همین امر سبب شد تا آنها بتوانند کشوری مبتنی بر اشتغال مولد و توسعه پایدار شوند. بنابراین اگر قرار است در حل معضل اشتغال که امروز معضل بزرگ جامعه و کشورمان محسوب شده و دغدغه مقام عظمای ولایت و همه خدمتگزاران و دولتمردان است اتفاق بیافتد قطعاً باید همه ی افراد علاوه بر دانش های نظری یک توانایی مهارتی را نیز کسب نمایند .

#4 راه رسیدن به توسعه پایدار که به عنوان یک شاخص مهم در4 جامعه پیشرفته شناخته شده، مهارت و توانایی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با طرح این موضوع که تاثیر آموزش فنی و مهارتی بر اشتغال در جامعه روستایی و شهری بسیار اهمیت دارد ، اظهار داشت: راه رسیدن به توسعه پایدار که به عنوان یک شاخص از جامعه پیشرفته شناخته شده، مهارت و توانایی است. قطعاً دانش و دانایی به همراه توانایی می تواند کسب و کار جدید و رونق اقتصادی را در کشور به وجود آورد. راز توسعه یافتگی اشتغال، کسب درآمد و رونق در کسب و کار است و راز ایجاد و بقای آن شغل آموزش های فنی و مهارتی است. جامعه امروز ایران با قاطبه فارغ التحصیلان دانشگاهی روبرو می باشد ،کسانی که سالیان زیادی آموزش های نظری و دانشگاهی را فرا گرفته و در حال حاضر فاقد شغل مناسبی در راستای تحصیلات خود هستند .

#4 دامنه فعالیت های آموزش های فنی و حرفه ای در سطح کشور بسیار فراگیر و گسترده است

درویشی با نام بردن جوامع هدف آموزش های فنی و حرفه ای ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای در همه بخش ها حضوری فعال دارد، توصیه می کنم به پدران و مادرانی که دغدغه و نگرانی آنان آینده و سرنوشت فرزندانشان است ، حتماً در کنار آموزش نظری و تئوری با ایجاد انگیزه به سمت آموزش های فنی و مهارتی بروید. امروزه در میان تمامی خانواده ها فارغ التحصیلانی وجود دارند که شغل، کار و درآمد برای آنها وجود ندارد.

او در بیان دومین نکته خطاب به دانش آموزان و دانشجویان گفت : دیگر آموزش های نظری آموزش و پرورش و دانشگاهها به تنهایی پاسخگو نیست. لازم است در کنار این آموزشها به کسب آموزش فنی و حرفه ای بپردازید تا از یک رویکرد اشتغالی مناسب برای خود برخوردار شوید .

#4 امروز رفع معضل اشتغال و بیکاری در کشور را هیچ دستگاه دولتی نمی توانند به تنهایی حل نماید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در توصیه سوم خطاب به مسئولان نظام، کارگزاران و همه مدیران دستگاه های اجرایی بیان کرد: امروز رفع معضل اشتغال و بیکاری در کشور را سازمان آموزش فنی و حرفه ای و هر دستگاه دولتی دیگری نمی توانند به تنهایی حل نماید. باید کارهای جزیره ای و موازی را به معنای واقعی کنار گذاشت و همه در مسیری معین و مشخص قرار بگیریم. طبق قانون متولی اصلی آموزش های فنی و مهارتی در کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای است و دیگر دستگاه های دولتی اگر بودجه و اعتباری در این زمینه دارند لازم است  با کمک به آموزش فنی و حرفه ای راه برون رفت از معضل اشتغال و افزایش سطح مهارت در جامعه را نهادینه نمایند.

#4 سازمان آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش مهارتی در کشور است

درویشی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: امروز کشور دچار تحریم اقتصادی سنگین و جنگ نرم فرهنگی است. مقام معظم رهبری توجه ویژه به جوانان را تاکید نموده اند که ناشی از احساس خطر ایشان و ورود بی شرمانه دشمن به جنگ نرم با جوانان کشور است. متاسفانه امروز جوانان قطب بزرگ بیکاران کشور بوده که ناخواسته با معضلات زیادی در جامعه روبرو هستند . توجه به آموزش های فنی و حرفه ای بعنوان راهکاری برای ایجاد شغل می تواند جامعه را از انواع بزهکاری های اجتماعی دور نماید .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار