سرنوشت دانش آموزان در مکان مقدسی به نام مدرسه رقم می خورد\
  • مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین کلنگ زنی دبیرستان شهید ضامنی ساری؛

سرنوشت دانش آموزان در مکان مقدسی به نام مدرسه رقم می خورد

  • کد خبر: 218010
  • چاپ
  • انتشار: 30 تیر 1398 - 17:09

استناد نیوز، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سرنوشت دانش‌آموزان در مکان مقدسی به نام مدرسه رقم می‌خورد.


به گزارش  استناد نیوز؛ « عسکری نیکزاد در مراسم کلنگ زنی دبیرستان 12 کلاسه شهید ضامنی که با حضور شیرزاد مدیرکل سازمان نوسازی مدارس مازندران، طوسی مدیرکل امور بانوان استانداری و اعضای شورای شهر ساری برگزار شد، گفت: مدرسه مکان بسیار مقدسی است و سرنوشت و آینده دانش‌آموزان در این مکان مهم رقم می‌خورد.

وی اظهارداشت: آموزش و پرورش باید در مسیری برود که بتواند بر روی پای خود بایستد و حتی در هزینه جاری محتاج دولت هم نباشد. با اینکه قانون اختیاراتی به آموزش و پرورش برای تغییر کاربری داده، متاسفانه بعضی دستگاه‌ها برای انجام کار خیر بسیار سخت تصمیم می‌گیرند و همکاری لازم را با آموزش و پرورش ندارند .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه تصریح کرد: اگر دانش و نگرش باهم وجود داشته باشد کار به خوبی انجام می‌شود و اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد ولی متاسفانه بعضی‌ها فقط در حد حرف از آموزش و پرورش تعریف و تمجید می‌کنند ولی در عمل نمی‌خواهند به این دستگاه بزرگ کمک کنند. ما معتقدیم که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات و موانع را از سر راه بردارد بنابراین تمام دستگاه‌ها باید نگاه حمایتی و ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشند تا آینده‌ای روشن برای فرزندانمان رقم بزنیم.

او با اشاره به نقش مهم و ضروری خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین مدرسه ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود و قطعا عمل نیک این افراد تا ابد جاودانه خواهد ماند.

نیکزاد یادآور شد: ساخت مدرسه و مراکز آموزشی کار ساده‌ای و آسانی نیست و همین امر سبب شده تا مشارکت در این راه حرف اول را بزند و همگی دست در دست هم و با کمک هم با ساختن مدارس نوساز آینده دانش‌آموزان را تضمین کنیم.

خیران به عنوان مفاخر اجتماعی در جامعه ما نقش برجسته و مهمی دارند

«قربانعلی شیرزاد» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در این مراسم خاطرنشان کرد: طرح تخریب و بازسازی مدارس یکی از بی نظیرترین طرح های قانونی بود که در سال 85 برای آموزش و پرورش مصوب شد واتفاقاتی که در سالهای اخیرافتاد نشان داد که دست اندرکاران در دولت و مجلس شورای اسلامی هدف گذاری درستی انجام دادند.

وی تصریح کرد: برف سنگین سال 92 غرب استان و یا زلزله هایی که طی سال های اخیر در مناطق مختلف کشور مثل ورزقان آذربایجان شرقی و کرمانشاه اتفاق افتاد نشان داد که واقعا بحث بازسازی و مقاوم سازی مدارس فاقد استحکام کار درستی بوده است. خوشبختانه مدرسه‌های بازسازی شده، تبدیل به مکان امن برای دانش‌آموزان شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران در ادامه سخنان خود خیران را آزاده و ازخودگذشته دانست و افزود: خیران به عنوان مفاخر اجتماعی در جامعه ما نقش برجسته و مهمی دارند و حضور آنان در این بخش عامل مهمی در پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش است.

شایان ذکر است دبیرستان 12 کلاسه شهید ضامنی ناحیه دو ساری با متراژ 1526 مترمربع، 5 میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد هزینه شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار