مدیریت ناظر بازار فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به استناد ماده ۱۲ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس نماد معاملاتی شرکت بیمه حافظ به علت نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر متوقف شد.
بر اساس این اطلاعیه شفاف سازی، به منظور رعایت دستورالعمل فوق الذکر، ضروری است حداکثر ظرف مدت دو روز کاری سوالات و ابهامات مطرح شده در سامانه تدان توسط شرکت بررسی و پاسخ به آن ها مطابق اطلاعیه اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی افشا شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است که پس از توقف نماد معاملاتی به علت نوسان قیمت سهام طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی و انتشار اطلاعیه ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، اشخاصی که به سامانه تدان (tedan.ir) دسترسی دارند میتوانند حداکثر تا ساعت ۲۴ همان روز نسبت به طرح سوال از ناشر اقدام کند «اشخاصی که به سامانه تدان دسترسی ندارند می توانند سوالات خود را از طریق کارگزار خود یا شرکت های مشاور سرمایه گذاری و سبدگردان ها در این سامانه ثبت کنند».
همچنین پس از پایان مهلت ثبت سوالات، بیمه حافظ موظف است حداکثر ظرف مدت ۲ روز کاری نسبت به تهیه پاسخ و ارسال آن اقدام کند و در صورت عدم ارسال پاسخ یا ارایه پاسخ ناقص توسط ناشر، بورس مربوطه عدم پاسخگویی ناشر را به عموم افشا می کند.