امضا نخستین تفاهم نامه توسعه اصلاح نژاد دام در مازندران\

امضا نخستین تفاهم نامه توسعه اصلاح نژاد دام در مازندران

  • کد خبر: 216965
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1398 - 10:17

استنادنیوز؛ به منظور اجرای توسعه عملیات اصلاح نژاد و مدیریت پرورش درگله های دام سبک و سنگین دراستان مازندران یادداشت تفاهمی به امضاء احمد حسین زادگان، استاندار مازندران و مجتبی نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر رسید. ‎

با آغاز بکار سازمان اقتصادی کوثر در استان جهت توسعه دامپروری صنعتی و نوین بمنظور گسترش همکاری ها با این سازمان مقرر شده بود، برای توسعه ظرفیت های رهاشده دامپروری بصورت علمی و متمرکز و رونق این صنعت در حوزه های دام سبک و سنگین در راستای توسعه تولید و اشتغال، تفاهم نامه همکاری به امضا طرفین برسد.

این تفاهم نامه؛  فی مابین استانداری مازندران به طرفیت احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در استان و سازمان اقتصادی کوثر، به طرفیت نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در جهت ارتقا نژاد دام سبک و سنگین از طریق لقا ژنتیکی و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در استان در چشم انداز ۵ ساله منعقد گردید.

با اجرای این تفاهم نامه پس از ۵ سال؛ ۱۵ هزار تن از گوشت وارداتی مورد نیاز کشور بمیزان ۱۰ درصد از رقم واردات در این بخش و ۲۰ هزار تن از کره وارداتی مورد نیاز کشور، بیش از نیمی از رقم واردات در این بخش نیز در مازندران تولید خواهد شد.

براساس این تفاهم نامه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر متعهد شده علاوه بر انجام عملیات اجرایی اصلاح نژاد مطابق بادستور العمل اجرایی مرکز اصلاح نژاد دام کشور درکوتاه ترین زمان ممکن، دام های پرتولید خارجی را نیز برای دامداران متقاضی معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی استان مازندران را تامین کند.

ازسویی؛ استانداری مازندران نیز موظف شد علاوه بر ترمیم، تخصیص اعتبارات استانی و منابع دراختیار جهت اجرای پروژه دراستان، ایجاد بستر مناسب و تسهیل درهماهنگی و همکاری های دستگاه های ذی مدخل استانی برروند اجرای پروژه نظارت داشته باشد.

با تاکید استاندار مازندران مقرر شد تا طرح های ارتقا نژاد دام سبک و سنگین با مشارکت مردم در سه نقطه شرقی، مرکزی و غربی مازندران از سوی سازمان اقتصادی کوثر به اجرا درآید.

در دیدار نوروزی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با استاندار مازندران همچنین مقرر شد، طرح کشت دوم کلزا در مازندارن برای تولید روغن مورد نیاز کشور در آینده به اجرا درآید.

نوروزی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، بدلیل آغاز این طرح از مازندران این جلسه را جلسه ای ملی تلقی کرد و گفت: دلیل آمدن ما به مازندران، پیگیری شخص استاندار است و جای افتخار دارد که مقام عالی دولت در مازندران شخصا پای این کار آمده اند.

استاندار مازندران نیز بر توسعه همکاری ها با مشارکت کامل مردم تاکید کرد و افزود: گوشت و فرآورده های لبنی از جمله نیازمندی هایی است که در سال های گذشته کمتر به خودکفایی در آن اندیشیده ایم واکنون لازم است با حرکت به سمت آخرین یافته های علمی و دستاوردهای نو برای بخش کشاورزی، استقلال اقتصادی ایجاد کنیم.

گفتنی است در این دیدار حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، برخی مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی استان و جمعی از مدیران سازمان اقتصادی کوثر حضور داشتند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار