ریاست لاریجانی در مجلس 12 ساله شد / علی مطهری از نائب رئیسی جاماند / انتخابات سال چهارم هیئت رئیسه مجلس\
  • در جلسه علنی امروز مجلس؛

ریاست لاریجانی در مجلس 12 ساله شد / علی مطهری از نائب رئیسی جاماند / انتخابات سال چهارم هیئت رئیسه مجلس

  • کد خبر: 216797
  • چاپ
  • انتشار: 05 خرداد 1398 - 10:29

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی انتخاب اعضای هیئت رئیسه برای فعالیت چهارمین سال در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان مردم رئیس و اعضای هیئت رئیسه را مشخص کردند

به گزارش استناد نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز یکشنبه مورخ 5 خردادماه 98 برگزاری انتخابات هیأت رئیسه سال آخر مجلس دهم را در دستور کار داشتند.

برای تصدی کرسی ریاست مجلس، علی لاریجانی، عارف و ابطحی کاندیدا شدند که در نهایت علی لاریجانی با کسب 155 رای از مجموع 274 نماینده حاضر حداکثریت آرا را کسب کرد و برای دوازدهمین سال پیاپی به عنوان رئیس مجلس باقی خواهد ماند. عارف با کسب 105 رأی و ابطحی با کسب 9 رأی، نتوانستند آرای اکثریت مطلق را به دست آورند.

لاریجانی پس از کسب رأی از نمایندگان مجلس، اظهار کرد: از اعتماد مجدد شما نمایندگان تشکر می‌کنم و امیدواریم مشکلات اقتصادی که پیش پای ملت ایران قرار گرفته است با حمایت نمایندگان رفع شود.

از میان نامزدهای نایب رئیسی مجلس، مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به ترتیب با 148 و 143 رأی به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند و علی مطهری که سه سال گذشته را نایب رئیس دوم مجلس بود در سال آخر نتوانست آراء لازم را کسب نماید.

سپس انتخاب کارپردازان در دستور کار قرار گرفت که بهروز نعمتی با 165 رأی، محمد آشوری تازیانی با 144 رأی و اسدالله عباسی با 134 رأی به عنوان کارپردازان هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین محمد علی وکیلی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، علی اصغر یوسف نژاد، علیرضا رحیمی، احمد امیرآبادی و اکبر رنجبرزاده نیز به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس برگزیده شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار