آخرین خبرها از سهمیه بندی و قیمت بنزین / آیا بنزین 2500 تومان می شود؟\
  • شایعه یا واقعیت؟

آخرین خبرها از سهمیه بندی و قیمت بنزین / آیا بنزین 2500 تومان می شود؟

  • کد خبر: 216520
  • چاپ
  • انتشار: 11 ارديبهشت 1398 - 14:47

افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی مجدد آن موضوعی است که از ماه های قبل بر سر زبان ها افتاده است، اما آیا این طرح به زودی اجرایی می شود؟

به گزارش استناد نیوز؛ از نیمه دوم سال 97 بود که بحث سهمیه بندی مصرف بنزین و احیا مجدد کارت های سوخت داغ شد، دولت و کارشناسان موافق با افزایش قیمت سوخت بر این نظر بودند که حامل های انرژی در ایران بسیار کمتر از کشورهای منطقه است و این موضوع عامل اصلی رونق قاچاق سوخت می باشد و برای جلوگیری از قاچاق لازم است قیمت ها با منطقه متعادل سازی شود.

از طرفی بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان مخالف با افزایش قیمت بنزین و مردم معتقدند مقایسه قیمت سوخت در ایران با کشورهای همسایه بدون در نظر گرفتن میزان حقوق و درآمد مردم کاری اشتباه است که فشار اقتصادی بیشتری را به مردم وارد می آورد.

در روزهای گذشته شایعات متعددی در خصوص افزایش قیمت بنزین به 2500 تومان در فضای مجازی و برخی سایت ها منتشر شد که حتی زمان اجرای آن را نیز پنجشنبه 12 اردیبهشت اعلام کرده اند! و سهمیه 60 لیتری در ماه نیز مطرح شده است.

اما در تازه ترین اخبار خانم زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران گفت: پنجشنبه (دوازدهم اردیبهشت ماه) زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیست و از مردم خواست به شایعه ها و فضاسازی ها، به ویژه در فضای مجازی توجه نکنند.

از سوی دیگر هرگونه افزایش قیمت بنزین نیازمند مجوز مجلس بوده و به نظر می رسد مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی است.

خالدی عضو کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص گفت: هرگونه افزایش قیمت بنزین و حامل‌‌های سوخت، بدون مجوز مجلس قابلیت اجرا ندارد و نیازمند مجوز مجلس است.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور نباید قیمت‌ بنزین افزایش یابد، شورای هماهنگی سران قوا باید موضوعات کلان را بررسی کند، نمی‌تواند به موضوع افزایش و یا تغییر در قیمت بنزین ورود داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار