"سیاسی بازی" چالوس را از توسعه دور کرده است\

"سیاسی بازی" چالوس را از توسعه دور کرده است

  • کد خبر: 215993
  • چاپ
  • انتشار: 06 اسفند 1397 - 14:59

استنادنیوز؛ شهردار چالوس گفت: "سیاسی بازی" چالوس را از توسعه دور کرده است.

جعفر ردايي  با اشاره به نقش مهم ساختار و كالبد شهر و ميزان تاثير آن بر اقتصاد و ساير مسائل اظهار كرد: شكل و كالبد شهر موضوع مهمي است كه بر اقتصاد ، فرهنگ و مسائل اجتماعي تاثير گذار است بنابراين بايد تلاش كرد تا كالبد شهر چالوس تغيير يافته و ارتقا يابد.

وي با بيان اينكه با بهبود و تغيير شكل شهر، بسياري از مسائل برطرف خواهد شد، تصريح كرد: اين موضوع موجب افزايش سطح كيفيت زندگي شهروندان چالوسي خواهد شد.

*درآمد سرانه پایین شهروندان چالوسی

شهردار چالوس با اشاره به اينكه نسبت معابر خاكي چالوس نسبت به كل معبر در استان مازندران ضعيف است، افزود: با توجه به اینکه سرانه درآمد هر شهروند در كشور دو ميليون تومان و در چالوس اين عدد 500 هزار تومان بوده به همين دليل با توجه به جمعيت 65 هزار نفري كه دارد يكي از ضعيف ترين شهرها از اين نظر است.

ردايي گفت: بودجه 33 هزار ميليارد توماني شهرداري چالوس پس از چند سال در حال تحقق بوده با این حال پس از كسر نيمي از اين بودجه كه صرف هزينه جاري مي شود به هر شهروند تنها 200 هزار تومان مي رسد كه بسيار اندک است.

*سرانه پایین فضای سبز در چالوس

وي با ابراز تاسف از اينكه سرانه فضاي سبز در اين شهر نيز بسيار اندک است، تاكيد كرد: ميانگين سرانه فضاي سبز در 12 متر اما در شهر چالوس زير دو متر است.

شهردار چالوس در مورد علل این ضعف ها يادآور شد: سياسي بازي و مسائل اجتماعي، فرهنگي، حسادت و كم بيني از مهم ترین دلایل عقب افتادگی شهر چالوس است.

*نقش مهم مشارکت مردمی در توسعه شهری

ردایی با تاكيد بر نقش مهم مشاركت مردم در پيشبرد اهداف گفت: استفاده از مشاركت مردمي يكي از موضوعات مهم است اينكه با مردم ارتباط خوبي برقرار شود و اعتماد مردم را جلب كرد.

شهردار چالوس با بیان اینکه براي توسعه شهر و و تحول بايد مردم را همراه كرد تا سرانه ها را بتوان افزايش داد، تصریح کرد: استفاده از نخبگان، مردم و افراد تحصيل كرده، اساتيد دانشگاه و همچنين پژوهش های بومی سازی شده در توسعه شهری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه باید در كنار مردم بود و از اتاق فكر و توسعه شهرستان نیز استقبال مي شود، افزود: نوع ارتباط با اتاق فکر طوري باید طراحي گردد كه تبديل به دخالت نشود.

شهردار چالوس با ابراز تاسف از اینکه سرمايه گذاران در چالوس دچار مشكل مي شوند، تاکید کرد: طبق برآوردی که می شود 10 درصد سرمايه گذاري به شهر و شهرداری بازمی گردد و در صورتی که سرمایه گذاری اتفاق بیفتد موجب افزایش تبادلات اقتصادي و درآمد خواهد شد كه با آن می توان اقدامات عمراني انجام داد.

ردایی خاطر نشان کرد: از یک سال گذشته در جهت رفع مشكل فرار سرمايه گذار، جلساتي برگزار شد تا موجبات ماندگاری سرمایه گذار فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه براي جلب سرمايه گذار نياز به همراهی همه است و منافع شخصی را نباید در نظر گرفت، اضافه کرد: همه اينها مي تواند به جذب سرمايه گذار كمک كند.

ردایی با اشاره به ابلاغ شيوه نامه سرمايه گذاري وزارت كشور تصریح کرد:برای نخستین بار پكيج سرمايه گذاري شهر چالوس تهيه و مشاور هم گرفته شد و اين پكيج از طريق فراخوان عمومي اعلام مي شود‌.

وی گفت:وحدت کلیه مسئولان ، شفافیت ، سلامت و قانون چهار اصل اساسی جذب سرمایه گذار است



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار