افتتاح کافه کتاب انقلاب به مناسبت ایام دهه فجر در ساری\
  • از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به مناسبت چهل سالگی انقلاب صورت گرفت؛

افتتاح کافه کتاب انقلاب به مناسبت ایام دهه فجر در ساری

  • کد خبر: 215841
  • چاپ
  • انتشار: 17 بهمن 1397 - 09:39

استنادنیوز؛اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، کافه کتاب انقلاب را در خیابان انقلاب اسلامی ساری راه اندازی کرد

 به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، غرفه ای با عنوان «کافه کتاب انقلاب» با حضور آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، عیسی قاسمی طوسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرعامل بیمه روستایی و عشایر استان، رئیس خانه هنرمندان استان، اساتید موسیقی مازندران و جمعی از کتابداران و فرهیختگان، در پارک میدان امام حسین(ع)، نبش خیابان انقلاب اسلامی ساری افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را سال کمال انقلاب نامید و اظهار داشت: آشنایی بیشتر مردم با تاریخ، اهداف و اصول انقلاب اسلامی، مستلزم آشنایی با کتاب های خوب و مطالعه بیشتر است و با راه اندازی این کافه کتاب، چنین هدفی را دنبال کرده ایم.

وی افزود: همیشه نباید در کتابخانه ها منتظر حضور مردم باشیم و این بار خواسته ایم تا کتاب های خوب را بین مردم ببریم و محفلی صمیمی برای کتابخوانی ایجاد کنیم و امیدواریم با حضور مردم، روزهایی پرخاطره در چهلمین فجر انقلاب را برای مردم ساری و اهالی فرهنگ و هنر رقم بزنیم.

ولیپور با بیان اینکه کتابداران ما با کتاب های برتر حوزه انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری و همچنین با پذیرایی نوشیدنی های گرم در خدمت مردم در این کافه کتاب خواهند بود، اذعان داشت: با این شیوه بهانه ای برای گرد هم آمدن کتابخوانان فراهم خواهد آمد و مطمئنا تبلیغی خواهد که سایر مردم زیبایی کتابخوانی اهالی مطالعه را ببینند و به آنها بپیوندند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم این ابتکار را بسیار جذاب و جالب توصیف کرد و گفت: فضای ایجاد شده از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی فرصتی خواهد بود که کتاب های انقلاب در دسترس مردم قرار گیرد و نظر مردم به سمت مطالعه این کتاب ها جلب شود.

قاسمی طوسی افزود: مشکل بسیاری از افرادی که کمتر کتاب می خوانند این است که لذت مطالعه را نچشیده اند و یا با کتاب های خوب آشنا نیستند اما این کافه کتاب، جذابیت لازم را دارد و با معرفی کتاب های خوب، استعداد ترویج صحیح فرهنگ مطالعه را ایجاد کرده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در کافه کتاب انقلاب اظهار داشت: کتاب های بسیار خوبی برای آشنایی بیشتر با انقلاب اسلامی و ماهیت آن قرار گرفته است و انتظار می رود استقبال مردمی را در پی داشته باشد.

وی تغییر در سبک تبلیغ و ترویج کتابخوانی را ویژگی اصلی این کافه کتاب دانست و گفت: محفل کتابخوانی به خودی خود زیبا و دوست داشتنی است و حالا که به میان مردم آمده است و پذیرایی با نوشیدنی گرم هم دارد، به جذابیت آن خواهد افزود.

گفتنی است این کافه کتاب تا ساعت 20 روز پنجشنبه، 18 بهمن در خیابان انقلاب ساری برپا خواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار