به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، این تفاهمنامه به امضاء محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و اسماعیل بوداغی مدیرکل پست استان مازندران رسید.
محمد تقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، امضای این تفاهمنامه را در راستای اجرای سیاستهای دولت در زمینه دولت الکترونیک برشمرد و افزود:بمنظور ارائه خدمات بهتر به متقاضیان خدمات آزمون و صدور اسناد دریانوردان، حذف مراجعات حضوری و سرعت بخشیدن و تسهیل در نحوه ارائه خدمات و با توجه به راه اندازی درگاه جامع ارائه خدمات الکترونیکی به دریانوردان به آدرس اینترنتی http://seafarer.pmo.ir/portal ، از این پس ارائه خدمات به دریانوردان شامل ثبت نام آزمون های شایستگی و درخواست صدور اسناد دریانوردی از طریق درگاه فوق انجام می پذیرد.
انزان پور با اشاره به تجربه موفق ارائه خدمات پستی مناسب به متقاضیان اسناد دریانوردی در استان های مازندران و گلستان شامل پذیرش، ثبت نام و مبادله اسناد دریانوردان خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد همکاری جدید فیما بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و اداره کل پست استان مازندران ، ارائه انواع خدمات پستی از جمله دریافت اسناد قبلی و ارسال گواهینامه های جدید به آدرس دریانورد، چاپ پاکت های مخصوص ارسال گواهینامه با لوگوی سازمان بنادر و دریانوردی، اسکن و بارگذاری مدارک درخواستی، ثبت نام آزمون های شایستگی و درخواست صدور اسناد دریانوردی بصورت الکترونیکی و از طریق درگاه جامع امور دریانوردان امکانپذیر می باشد.
وی یادآور شد: کلیه متقاضیان صدور اسناد دریانوردی می توانند از طریق ادارات پست استان های مازندران و گلستان نسبت به ثبت درخواست شرکت در آزمون و صدور اسناد دریانوردی اقدام نمایند.
گفتنی است سامانه مذکور به گونه ای طراحی شده که تمامی پیش نیازها مانند گواهینامه های جانبی/ شایستگی مورد نیاز، دوره های آموزشی، گواهی سلامت پزشکی و اطلاعات ثبت احوال به طور خودکار کنترل می شود؛ با این وجود در صورت بروز خطای سیستمی، مراکز آموزشی و ادارات پست می توانند از طریق نماینده اداره کل موضوع مربوطه را پیگیری نماید.