افزایش مسمومیت با گازco در شش ماه سالجاری\

افزایش مسمومیت با گازco در شش ماه سالجاری

  • کد خبر: 214525
  • چاپ
  • انتشار: 03 آبان 1397 - 12:14

استنادنیوز؛مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت :در شش ماهه امسال 13 نفر در مازندران بر اثر مسمومسیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی‌قانونی استان مازندران ، دکتر علی عباسی تصریحکرد :از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در شش ماهه امسال 8 مرد و ما بقیزن هستند.

بیشترین شهر

بر اساس این گزارش بیشترین آمار مرگ ‌و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن درشهرستان های چالوس ، نکا و قائمشهر هر کدام با 3 بیشترین و شهرهای آمل و نوشهر هر کدام با 2 مورد کمترین فوتی ثبت‌ شده است.

اردیبهشت بیشترین ماه

عباسی تصریح کرد بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان اردیبهشت با 5 موردبیشترین ماه و فروردین ،مرداد هر کدام با 3 و خرداد با 2 فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود : با توجه به اینکه مرگ های ناشی از مسمومیت با گازمونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما ، استفاده از وسایل گرمایشیافزایش می یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا ، به توصیههای ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گازمونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

گفتنی است در سال گذشته (96) تعداد22 نفر (16 مرد و ما بقی زن) در اثر گاز گرفتگی باگاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار