مدیریت پسماند شهری نیازمند ارتقای سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان است\

مدیریت پسماند شهری نیازمند ارتقای سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان است

  • کد خبر: 214469
  • چاپ
  • انتشار: 29 مهر 1397 - 21:18

استنادنیوز؛رجبی گفت:مدیریت پسماند شهری نیازمند ارتقای سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان است که در این راستا، سازمان مدیریت پسماند برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در طول سال اجرا می کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، عباس رجبی با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبداء گفت: این طرح ، نقطه عطف مشارکت و تعامل فرهنگی شهروندان در بحث کلان مدیریت پسماندهای شهری است.

وی افزود: اساس طرح تفکیک از مبدا بر پایه آموزش همگانی و جلب مشارکت مردمی، توجه به آداب و عادات اجتماعی و استفاده از نیروهای مجرب است.

رجبی به آموزش شهروندی و فرهنگ سازی در این زمینه اشاره نموده و ادامه داد: به منظور ارتقای سطح دانش عمومی و فراهم شدن بستر فرهنگی و اجتماعی مناسب، باید آموزش گسترده ای از طریق رسانه های گروهی انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار است و جلوگیری از آسیب رسانی به محیط زیست، آلوده نشدن آب های زیرزمینی، بازیافت و پردازش پسماندها از نتایج مدیریت صحیح و جامع پسماندها است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در ادامه با نشریح اقدامات سازمان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا ، اظهار کرد:رجبی فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی را گام موثری در اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان، تاکنون به بیش از 30 هزار نفر از شهروندان در بخش های مختلف آموزش های لازم در زمینه تفکیک زباله از مبدأ ارائه شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ادامه داد: آموزش و فرهنگ سازی در ادارات، دانشگاه ها، مدارس، باشگاه های ورزشی ، مساجد و هیات ها، نمایشگاه ها، پارک ها و ... توسط کارشناسان آموزشی سازمان صورت گرفته و ادامه دارد و همچنین در روزهای تعطیل و در مناسبت های مختلف آموزش و فرهنگ سازی در بین شهروندان به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار دارد.

رجبی افزود: چون بسیاری از زباله‌ها قابل بازیافت هستند، بهتر است همه مردم با رعایت اصول بهداشتی به تفکیک زباله‌هایی همچون کاغذ، شیشه، آلومینیوم، زباله‌های تر از خشک و سایر زباله‌ها بپردازند تا شهر و در نتیجه محیط زندگی سالمی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: مدیریت پسماند شهری نیازمند ارتقای سطح فرهنگ عمومی و مشارکت همه شهروندان است که در این راستا، سازمان مدیریت پسماند برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در طول سال اجرا می کند؛ همکاری با آموزش و پرورش و برگزاری دوره آموزشی برای دانش آموزان و معلمان، اعزام تیم های آموزشی به مناطق مختلف شهر و انجام فعالیت های تبلیغاتی در بحث تفکیک از مبدأ از جمله این اقدامات هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار