نواخته شدن زنگ خطر گونه‌های جانوری در شمال کشور\
  • معاون سازمان محیط زیست:

نواخته شدن زنگ خطر گونه‌های جانوری در شمال کشور

  • کد خبر: 21405
  • چاپ
  • انتشار: 17 آذر 1395 - 16:49

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر مدیریت بهینه منابع طبیعی از سوی مردم از نواخته شدن زنگ خطر گونه‌های جانوری در شمال کشور اطلاع داد.

 

سید محمد مجابی امروز در دومین نشست پرداخت بیمه خسارات پلنگ به دامداران مازندران، اظهار داشت: امروزه بسیاری از بحران‌ها مانند تغییر اقلیم، گرم شدن زمین، جنگل، آلودگی هوا، از دست رفتن منابع آبی، کاهش آب‌های زیرزمینی، فرسایش خاک و عدم مدیریت پسماند موجب تخریب محیط زیست شده است.

وی افزود: ببر مازندران، شیر ایرانی و بسیاری از گونه‌های گیاهی منقرض شدند که این مسئله نیاز به سیاستگذاری دقیق دارد.

مجابی بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اگر عده ای به نام مدرسه، پارک، گردشگری، می‌خواهند به محیط زیست تعرض کنند جلویشان گرفته شود و افرادی که مسائل محیط زیست را نادیده می‌گیرند بدانند در مقابل مطالبه رهبر و مردم قرار خواهند گرفت.

وی گفت: در کمیسیون مشترک مجلس، تنفس 10ساله بهره برداری جنگل مطرح شد زیرا میزان جنگل خواب ما کمتر ار نیم قرن از لحاظ وسعت و کیفیت کاهش یافت.

مجابی ادامه داد: مردم شمال ایران چه کردند که از طبیعت گردانی تنها زباله به آنها می‌رسد که در این زمینه یکی ار سیاست‌های کلی محیط زیست اقتصاد سبز و نگاه اقتصادی صنایع و فعالیت‌های مهم محیط زیست مانند بازیافت که مشکل زیستی را رفع می‌کند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توجه ویژه دولت به محیط زیست، گفت: در دولت تدبیر و امید، علیرغم بسیاری از مشکلات 130 درصد اعتبارات محیط زیست افزایش یافت.

وی با اشاره به اهمیت بیمه در جامعه، اذعان داشت: بیمه چتر آرامش بوده که در این زمینه صنایعی که به طور عمد محیط زیست را آلوده می‌کنند جرم شناخته شده و آنهایی که عمدی آلوده نمی‌کنند می‌توانند فعالیت خود را بیمه کنند.

مجابی افزود: باید فرهنگ حفاظت محیط زیست، فرهنگ بیمه و فرهنگ حفظ گونه‌های زیستی در جامعه نهادینه شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار