شاعری؛ بیش از 120 میلیون تن محصول کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود\

شاعری؛ بیش از 120 میلیون تن محصول کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود

  • کد خبر: 213918
  • چاپ
  • انتشار: 26 شهریور 1397 - 13:44

استنادنیوز؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  گفت: بیش از 120 میلیون تن محصول کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود، اگر از سرمایه‌گذاری‌هایی که در گذشته صورت گرفته است به صورت بهینه استفاده کنیم می‌توانیم در زمینه گوشت قرمز نیز خود کفا شویم و نیاز به واردات نداشته باشیم.

علی محمد شاعری در خصوص میزان پرداخت مطالبات گندم کاران در سال جاری، اظهار داشت: تا کنون بر اساس آمار دریافتی بیش از 67 درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و 9 میلیون و 500 هزار تن گندم نیز از آنها خریداری شده است.

پیش‌بینی رشد 10درصدی گندم خریداری شده

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا کنون در مقایسه با میزان گندم خریداری شده شاهد رشد 7 درصدی هستیم، گفت: پیش بینی می‌شود میزان گندم خریداری شده از گندم کاران در آینده نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته باشد.

کالاهای اساسی به میزان کافی در کشور وجود دارد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 23 درصد از مطالبات گندم کاران باقی مانده است که از دولت درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت آن اقدام کند، ادامه داد: کالاهای اساسی به میزان کافی در کشور وجود دارد و جای نگرانی وجود ندارد.

بیش از 120 میلیون تن محصول کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ضریب خود اتکای کشور در زمینه محصولات کشاورزی بیش از 80 درصد است، خاطرنشان کرد: بیش از 120 میلیون تن محصول کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود، اگر از سرمایه‌گذاری‌هایی که در گذشته صورت گرفته است به صورت بهینه استفاده کنیم می‌توانیم در زمینه گوشت قرمز نیز خود کفا شویم و نیاز به واردات نداشته باشیم.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار