صهیونیست‌ها برای بقای خود در حال التماس هستند\

صهیونیست‌ها برای بقای خود در حال التماس هستند

  • کد خبر: 213622
  • چاپ
  • انتشار: 23 مرداد 1397 - 14:48

استنادنیوز؛نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران وضعیت صهیونیست‌ها در منطقه دچار تحولات بسیاری شده و صهیونیست‌ها برای بقای خود در حال التماس هستند

ناصر ابوشریف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام کشورهای عربی امروز دست در دستان آمریکا و رژیم صهیونیستی گذاشته و با ذلت تمام با آنان متحد شده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران با تمسک بر مسیر مقاومت در منطقه، عزت را برای خود به‌ارمغان آورد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران‌ افزود:‌ این راه پرفرازونشیب برای مقابله با استکبار جهانی شکل گرفته که هدف آن ایجاد خیزش در امت اسلامی علیه ظلم و ستم ابرقدرت‌ها است.

‌ابوشریف تجزیه‌ کشورهای اسلامی و اشغال نظامی آنان در قرن گذشته را که سبب عقب‌ماندگی آنان شد مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد:‌ هدف اصلی جریان مقاومت احیای خیزش‌های اسلامی در جهان با مبارزه و بازگشت امت‌های اسلامی به جایگاه قبلی خود قبل از اشغال سرزمین‌های آنان توسط مستکبران است.

وی با ابراز این مسئله که هدف از مقاومت فلسطین برتری‌جویی این امت نسبت به سایر امت‌ها و ملت‌های جهان نیست، خاطرنشان کرد:‌ هدف اصلی جریان مقاومت تنها دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی و بازپس گرفتن اراضی اشغالی و سرزمین تاریخی فلسطین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تمام امت و جهان اسلام را گرفتار در استعمار و استکبار جهانی دانست و تصریح کرد:‌ در حال حاضر استعمار جهانی بدون اشغال نظامی، حیات کشورهای اسلامی را به‌دستان خود گرفته که نمونه بارز آن وضعیت بسیاری از حکومت‌های عربی است.

‌ابوشریف با تأکید بر این نکته که هیچ تفاوتی بین عربستان سعودی و فلسطین وجود نداشته و هر دوی آن‌ها اشغال شده‌اند، بیان داشت:‌ اشغال سرزمین فلسطین از طریق شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و جایگزینی ملتی بر ملت دیگر بوده و اشغال عربستان به‌وسیله حکام وابسته آن رقم خورده است.

وی نحوه اشغال فلسطین را منحصربه‌فرد و متفاوت با سایر اتفاقات مشابه آن در کل جهان ارزیابی کرد و اظهار داشت:‌ در این سرزمین پس از آن که حکومتی را ضد فلسطینی‌ها به‌وجود آوردند به اخراج و تبعید اهالی بومی آن دست زده و ملتی را به‌جای ملتی دیگر در آن مستقر کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به موضوع اشغال فلسطین در سال 1917 توسط ‌بریتانیا اشاره کرد و افزود:‌ انگلستان در سال 1948 میلادی سرزمین فلسطین را به باندهای یهودی تسلیم کرد که در همان سال‌ها بیش از 78 درصد آن توسط یهودیان اشغال شد و به‌تسخیر درآمد.

‌ابوشریف با یادآوری این مطلب که فلسطینی‌ها همزمان با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی پراکنده شدند، بیان داشت:‌ در حال حاضر 20 درصد ساکنان اراضی اشغالی‌ فلسطینی هستند و حدود 7 میلیون نفر نیز در کرانه باختری و غزه زندگی می‌کنند.

وی تعداد کل فلسطینی‌ها را از تعداد یهودیان ساکن در اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی بسیار بیشتر اعلام کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر به‌غیر از شمار زیاد فلسطینی‌های ساکن در منطقه بیش از 7.5 میلیون نفر فلسطینی نیز خارج از سرزمین تاریخی خود در سایر کشورهای دنیا زندگی می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، نحوه زندگی فلسطینیان در اراضی اشغالی و سرزمین مادری خود را مشابه زیستن در یک نظام آپارتاید دانست و گفت:‌ اراضی غزه نیز مانند یک بازداشتگاه نازیستی است که مردم آن با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه بوده و زندگی می‌کنند.‌

وی ماهیت وجودی انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌های دنیا متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: ‌به‌باور بسیاری از اندیشمندان جهانی انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب قرن بود که توسط امام خمینی(‌ره)‌ به‌عنوان یک رهبر بزرگ رقم خورد.

‌ابوشریف امام خمینی(‌ره)‌ را رهبر تمام امت‌های اسلامی جهان از جمله فلسطینیان خطاب کرد و ابراز داشت:‌ ایران کشوری است که در برابر آمریکا بزرگترین ابرقدرت طول تاریخ بشریت ایستاده و جانانه مقاومت می‌کند، کاری که بسیاری از کشورها و دول عربی از آن سر باز زدند.

وی از خواری و ذلت دولت‌های عربی در مقابل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سخن گفت و بیان داشت:‌ با تمام قدرت‌ اقتصادی و نظامی موجود در دستان ابرقدرت‌های دنیا، ایران با در پیش گرفتن مقاومت در مقابل آنان عزتمندانه ایستادگی کرده و مطمئناً نیز بر اساس وعده‌های قرآن پیروز میدان است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از پیشروی صهیونیست‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا مرز بیروت سخن گفت و اضافه کرد:‌ پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران وضعیت صهیونیست‌ها در منطقه دچار تحولات بسیاری شده و روند گسترش آن‌ها کاملاً متوقف شد.

‌ابوشریف با تأکید به اینکه هم‌اکنون با تغییر معادلات در منطقه توسط ایران، صهیونیست‌ها برای بقای خود در حال التماس هستند عنوان کرد:‌ شکست خفت‌بار صهیونیست‌ها در جنگ 33روزه لبنان و در مقابل فلسطینی‌های ساکن در غزه تنها نمونه‌هایی از وضعیت اسفبار این رژیم در منطقه است.

وی به قدرت حزب‌الله لبنان و ترسی که آن‌ها بر دل صهیونیست‌های اسرائیلی انداخته‌اند، اشاره کرد و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی حزب‌الله را به‌عنوان دشمن استراتژیک خود می‌شناسد‌.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به اشغال چندروزه دو کشور عراق و افغانستان توسط آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت:‌ وضعیت آمریکا هم‌اکنون در این کشورها به‌گونه‌ای است که در باتلاقی از مشکلات گرفتار شده و نمی‌تواند به این راحتی خود را از آن خلاص کند.

‌ابوشریف هزینه 6 تریلیون دلاری آمریکا برای اشغال عراق و افغانستان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ مقدار این دلارهای آمریکایی به‌اندازه‌ای است که می‌توان کل کره زمین را با آن پوشاند اما ایران در این میدان بدون هزینه خاصی و بنا بر نص صریح قرآن کریم پیروز شد.

وی خط مقاومت را بر اساس وعده‌های الهی پروردگار مسیر حقیقت و پیروزی دانست و تصریح کرد:‌ در پایان این مبارزه به‌پرچمداری جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی جبهه مقاومت پیروز اصلی نبرد خواهد بود و صهیونیست‌ها مجبور به خروج و فرار از سرزمین‌های اشغالی و مسجدالاقصی می‌شوند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه ملت‌های اسلامی در یک دوراهی بزرگ تاریخی قرار گرفته‌اند عنوان کرد:‌ ملت‌های اسلامی یا باید قدم نهادن در مسیر آزادی و عزت را برای خود برگزینند و یا با انتخاب راه سازش با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها متحد شوند.

‌ابوشریف انتخاب مسیر مقاومت توسط جمهوری اسلامی ایران را دلیل اصلی عزتش در منطقه خاورمیانه قلمداد کرد و گفت:‌ در همان سالی که مصر پیمان صلح را با صهیونیست‌ها به‌امضاء رساند ایران با تمسک بر عقیده مقاومت راهی کاملاً متمایز با مصر را برای خود برگزید.

وی عزت ایران در مقابل وضعیت فعلی مصر را تنها ناشی از مقاومت در برابر ابرقدرت‌ها‌ دنیا اعلام کرد و گفت‌:‌ ایران با تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود با در پیش گرفتن فرهنگ مقاومت بر سر عقیده و آرمان خود پافشاری کرد و قطعاً نیز در این راه پیروز خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار