طرح تسهیلات اشتغال روستایی فرصتی برای تکیه بر تولیدات داخلی و توسعه اشتغال روستایی\

طرح تسهیلات اشتغال روستایی فرصتی برای تکیه بر تولیدات داخلی و توسعه اشتغال روستایی

  • کد خبر: 213457
  • چاپ
  • انتشار: 08 مرداد 1397 - 14:16

استنادنیوز؛چاوشی استاندار سمنان بیان کرد طرح تسهیلات اشتغال روستایی نیز فرصت مناسبی برای تکیه بر تولیدات داخلی و توسعه اشتغال روستایی به شمار می رود


چهارمین شورای برنامه ریزی استان سمنان در سال جاری و چهل وچهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به ریاست استاندار، معاونین استانداری، فرمانداران شهرستان های استان، جمعی از مدیران و اعضای این شورا در محل سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد.
استاندار سمنان در این جلسه با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در پیشبرد کشور در شرایط فعلی کشور خاطرنشان کرد:با توجه به شرایط موجود کشور و بحث تحریم ها موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار پررنگ تر شده که باید این امر مورد توجه جدی قرار گیرد تا در زمینه اقتصاد مقاومتی، هدف گذاری ها منجر به رتبه زیر ده استان سمنان شود.
سیدشهاب الدین چاوشی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های استان یادآور شد: در زمینه اقتصاد مقاومتی ظرفیت سنجی و توجه به اولویت ها بسیار مهم است که در تعیین ضرورت ها با توجه به نیازهای اساسی استان این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و از نظر مزیت های نسبی استان به دقت مناطق مختلف استان رصد شود.
وی با اشاره به منابع محدود دولتی و جذب اعتبارات خاطرنشان کرد: قابلیت‌های مردمی خارج از برخی مسایل اداری و با توجه به شرایط فعلی کشور باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.
عالیترین مقام اجرایی سمنان با اشاره به نیاز استان به اولویت‌های جدی توسعه یادآور شد:با ایجاد شهرک های تولید انرژی خورشیدی و انرژی های نو و نیز ایجاد شهرک های تخصصی گلخانه در مناطقی از استان می توان از این فرصت طلایی برای ورود سرمایه گذاران در این بخش ها استفاده کرد به شرطی که بسترهای لازم در این زمینه فراهم شود، تا سرمایه گذار با اطمینان ورود پیدا کند و این بهترین فرصت برای خودکفایی استان و حتی تکاپوی کشور در این حوزه است.
سیدشهاب الدین چاوشی، اولویت دیگر سرمایه گذاری در استان را در بخش افزایش صادرات دانست و گفت: بیشتر محصولات استان با مشکل صادرات و بازار فروش مواجه هستند که هدفگذاری افزایش صادرات در استان باید در دستور کار قرار گیرد و عملیاتی شود، تا وابستگی استان و کشور به بیگانه به حداقل برسد.با توجه به شرایط فعلی کشور و منازعات سیاسی به خاطر رفتارهای تهدید آمیز رئیس جمهور آمریکا راهی جز تکیه و استفاده از منابع داخلی در کشور وجود ندارد و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی باید به نقطه ای مطلوب برسیم.
وی وجود مناطق ویژه اقتصادی در استان را نیز یک فرصت دیگر برشمرد و خاطرنشان کرد: این مناطق برای سرمایه گذاران فرصت خوبی است تا سرمایه های خود را به این سمت با توجه به مزیت های این مناطق سوق دهند که لازم است در این زمینه هم اقدامات جدی صورت گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان با توجه به مزیت های هر منطقه از استان یادآور شد:با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور باید به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان کمک کرد،که موضوع طرح تسهیلات اشتغال روستایی نیز فرصت مناسبی برای تکیه بر تولیدات داخلی و توسعه اشتغال روستایی به شمار می رود.
شایان ذکر است در این جلسه مواردی همچون انتخاب و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در دو شهرستان کمتر توسعه یافته استان به عنوان شهرستان های اقتصاد مقاومتی و تعیین مدیرمعین برای هر شهرستان،معرفی و هدایت واحدهای معدنی متقاضی تسهیلات از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، عشایری و اشتغال فراگیر، مطالعه و ایجاد شهرک های تخصصی گلخانه ای و انرژی های نو با همکاری بخش خصوصی با هدف مدیریت بهتر و با بهره وری بالاتر آب و همچنین صادرات انرژی برق از استان، توجه به دو مقوله گردشگری و کشاورزی،و لزوم جدیت بر مواردی از برنامه های عقب مانده اقتصاد مقاومتی و...مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار