بی خانمان های تهران از سرمای سوزان پایتخت جان سالم به در بردند\
  • تدابیر شهرداری تهران برای بی خانمان ها

بی خانمان های تهران از سرمای سوزان پایتخت جان سالم به در بردند

  • کد خبر: 21312
  • چاپ
  • انتشار: 07 آذر 1395 - 22:40

حدود 20 هزار کارتن خواب و بی خانمان طی چهار روز اخیر در مددسراهای پایتخت اسکان داده شدند.

رضا قدیمی روز یکشنبه با اشاره به فعالیت 19مددسرا در سطح شهر تهران گفت: شهر تهران در مجموع دارای 16 مددسرا بود که به دلیل شدت برودت هوا در روزهای اخیر سه مجموعه به این تعداد مددسرا افزوده شد.

قدیمی ظرفیت مددسراهای شهر تهران را 4 هزار نفر عنوان و اظهار کرد: در شرایط فوق العاده سرد و دمای منفی هشت درجه روزهای اخیر تهران، فضای مشاع مددسراها به عنوان کف خواب با تجهیز موکت، پتو و زیلو برای اسکان کارتن خواب ها و افراد بی خانمان و جلوگیری از حضور آنان در خیابان ها مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: به عنوان مثال، ظرفیت 400 نفری مددسرای خاورشهر در روزهای اخیر میزبان 600 کارتن خواب و بی خانمان بود. قدیمی با بیان اینکه مددسراهای شهر تهران از ساعت 7 تا 19 میزبان کارتن خواب ها و بی خانمان ها هستند، گفت: در این مراکز علاوه بر خدمات بهداشتی؛ استحمام اجباری، دو وعده غذا؛ شام و صبحانه به کارتن خواب ها و بی خانمان ها ارائه می شود.

* استقرار 50 اتوبوس و مینی بوس برای اسکان موقت کارتن خواب ها وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران برای اسکان کارتن خواب ها و بی خانمان ها محدودیتی قایل نیست، افزود: برخی از این افراد به دلایل مختلف از جمله مصرف مواد مخدر تمایل به حضور در گرمخانه های شهرداری تهران را ندارند که برای جلوگیری از حضور کارتن خواب ها و بی خانمان ها در سرما، حدود50اتوبوس و مینی بوس نیز به عنوان مددسرای سیار تجهیز و در پاتوق و مراکز حضور و تردد آنان مستقر شده است.

قدیمی اظهار کرد: در این مددسراهای سیار به کارتن خواب ها و بی خانمان ها، پتو، یک وعده غذا و امکانات دارویی و بهداشتی داده می شود.

* اسکان 20 هزار بی خانمان در گرمخانه های تهران مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در شب های سرد اخیر، 20هزار نفر(هر شب5هزار نفر) در مددسراهای شهر تهران توسط گشت های فوریت اجتماعی یا به صورت خودمعرف اسکان داده شدند، افزود: ظرفیت 6 هزار نفری برای اسکان کارتن خواب ها و بی خانمان ها در مددسراهای شهر تهران در نظر گرفته شده است.

* راه اندازی 44 تیم گشتی برای جمع آوری کارتن خواب ها از سطح شهر تهران وی با اشاره به فعالیت 44گشت فوریت های اجتماعی برای جمع آوری و اسکان کارتن خواب ها و بی خانمان ها اظهار کرد: شهروندان از طریق سامانه 137 می توانند شهرداری تهران را از مراکز حضور کارتن خواب ها و بی خانمانان مطلع کنند تا نسبت به ساماندهی، اسکان و اقامت آنان اقدامات لازم انجام شود.

* گزارشی مبنی بر فوت کارتن خواب ها براثر سرما دریافت نشده است قدیمی با تاکید بر اینکه هیچ کارتن خواب و بی خانمانی در چند روز اخیر به دلیل سرمازدگی و یخ زدگی فوت نکردند، گفت: پزشکی قانونی، اورژانس و سازمان بهشت زهرا(س)، هیچ گزارش را در این باره منتشر نکردند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به همکاری و مشارکت شهروندان، افراد خیر و اتحادیه کمپ داران برای جمع آوری کارتن خواب ها و بی خانمان های پایتخت اظهار کرد: اکیپی با همراهی گشت های شهرداری تهران از ساعت 18 به بعد کارتن خواب ها و بی خانمان ها را در خیابان ها و مراکز پرتردد شناسایی و به مددسراها معرفی کردند.

* برقراری 2500 تماس مردمی با سامانه تلفنی 137 وی با بیان اینکه تاکنون 2500 تماس توسط شهروندان با سامانه 137 برقرار و بی خانمان ها را به شهرداری تهران معرفی کرده اند، افزود: بسیاری از خیرین از طریق تماس با سامانه 4379 به عنوان مددیار در جمع آوری کارتن خواب ها و بی خانمان ها با گشت های شهرداری تهران مشارکت کرده و لوازم و خدماتی از جمله پتو، غذای کنسروشده و لباس گرم را در اختیار آنان قرار دادند که من از نوع دوستی و احساس مسئولیت تشکر می کنم.

قدیمی، اقدامات شهرداری تهران برای اسکان کارتن خواب ها و بی خانمان ها را تمرینی برای شب های سرد زمستانی دانست و گفت:این اقدامات تمرینی است که در کنار شهروندان بتوانیم برای ساماندهی کارتن خواب ها، بی سرپناه ها و بی خانمان ها اقداماتی انجام دهیم که به عقیده من مشکل خاصی در فصل سرما نخواهیم داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار