عذرخواهی و طلب حلالیت برای انتشار خبری غیرواقعی در فضای مجازی\
  • آمدنیوز طلب حلالیت کرد

عذرخواهی و طلب حلالیت برای انتشار خبری غیرواقعی در فضای مجازی

  • کد خبر: 21303
  • چاپ
  • انتشار: 08 مهر 1395 - 01:07

در پی یک خبر کذب و دروغ نسبت به قائم‌مقام سابق بنیاد شهید کشور توسط یک کانال خبری، این کانال از این سید جلیل‌القدر حجت‌الاسلام «سیدحبیب‌الله حسنی» عذرخواهی و طلب حلالیت نمود

متن خبر عذرخواهی آمد نیوز به شرح زیر می باشد.

توضیحات مهم «آمدنیوز» در رابطه با خبری کذب درباره حجت‌الاسلام‌ «سید حبیب‌الله حسنی» قائم‌مقام سابق بنیاد شهید+ منبع ارسال کننده خبر کذب چه کسی بود؟

 

 چندی قبل خبری در «آمدنیوز» انتشار یافت که بر اساس ادعای «منبع خبری ارسال کننده اصلی»، حجت‌الاسلام سیدحبیب‌الله حسنی قائم‌مقام سابق بنیاد شهید به دریافت وام ۵ میلیارد تومانی از بانک دی با بهره‌ی۴ درصد متهم شده بود. «منبع اصلی ارسال کننده‌ی خبر»، دریافت این وام را، دلیل اصلی ترک منصب قائم مقامی بنیاد شهید توسط حجت‌الاسلام حسنی عنوان کرده و مدعی شده بود در صورت انتشار این خبر، اسناد این وام را متعاقبا ارسال خواهد کرد.


 «آمدنیوز» با تحقیق درباره منبع ارسال کننده خبر، دریافت که وی مدتی در یک حزب اصلاح‌طلب رفت‌وآمد داشته و مدتی نیز از ادمین‌های اصلی یک کانال اصلاح‌طلب بوده و بنا به دلایلی از این کانال اخراج شده است. پس از گذشت چند روز و پیگیری خبرنگار‌«آمدنیوز» برای ارسال اسناد این وام، وی به ناگاه انتساب خبر به خود را تکذیب کرد و مدیران «آمدنیوز» دریافتند این خبر از طریق یک منبع خبری «به ظاهر موجه» با هماهنگی یک «اتاق فکر»، برای این کانال ارسال شده تا اعتبار «آمدنیوز» را نزد افکار عمومی خدشه‌دار کنند.


 از سوی دیگر «آمدنیوز» با دریافت تکذیبیه‌‌ی بانک دی و تحقیقات بیشتر دریافت که حجت‌الاسلام «سیدحبیب‌الله حسنی» فردی موجه، قابل احترام، خدوم به فرزندان و خانواده‌ی مکرم شهدا بوده و در طول خدمت صادقانه‌ی خود در بنیاد شهید، منشأ خدمات و اثرات با برکت زیادی برای خانواده‌های معظم شهدا بوده است. لذا تحریریه‌ی «آمدنیوز» پس از وقوع این اتفاق زشت و برای جبران «حق‌الناس»، تصمیم گرفت که با هدف:


۱- عذرخواهی از مخاطبان فرهیخته‌ی خود،
۲- طلب حلالیت از سید جلیل‌القدر حجت‌الاسلام «سیدحبیب‌الله حسنی»،
۳- تأدیب «اطاق‌های فکر» مخرب و «عامل» ارسال کننده‌ی این خبر غیر واقعی،


«چهره و نام» منبع ارسال کننده‌ی اصلی این خبر را به افکار عمومی معرفی کند تا زین پس کسی جرأت نکند با ارسال خبر کذب به یک رسانه‌ی معتبر، «افکار عمومی» و «آبروی مردم و مؤمنان» را ملعبه‌ی تفکرات بیمار خویش قرار دهد.


 این فرد که با ادعای تأیید مطلق این خبر و در دست داشتن اسناد مربوطه مبادرت به ارسال گزارش دروغین «سوء استفاده‌ی مالی حجت‌الاسلام حسنی» نمود، «جواد خان‌پور» است و «عکس نامبرده» به پیوست این گزارش منتشر می‌شود.


 تحریریه‌ی «آمدنیوز»، در ابتدا به علت عدم ارائه مستندات از سوی «جواد خان‌پور»، از ارسال خبر جهت انتشار ممانعت به عمل آورد، اما با اصرار و تأیید فرد نامبرده توسط یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب، در نهایت تحریریه‌ی این رسانه فریب خورد و خبر کذبی منتشر گردید که موجبات ضمان و جبران «حق‌الناس» را بر این رسانه واجب شرعی کرده است.


 «خان‌پور» پس از نمایان شدن کذب بودن خبر، سعی در «قلب حقیقت» و «بی‌گناه نشان دادن خود» داشت و خواست نام وی از این خبر حذف گردد تا اطلاعات تکمیلی را ارسال کند، اما با گذشت زمان مشخص شد هدف وی تنها «تخریب‌وانتقام» از شخصیت وارسته‌ی حجت‌الاسلام حسنی و «بی‌اعتبار کردن آمدنیوز» بوده است.


 «آمدنیوز» طی ماه‌های اخیر با تلاش و اهتمام مخاطبانش، مردم و منابع خبری مستقل و موجه، توانست به جایگاه قابل مثالی در عرصه رسانه‌های مجازی دست پیدا کند و شاید این خبر، تنها خبری باشد که صرفا بر اساس اعتماد به یک منبع خبری به اصطلاح اصلاح‌طلب درج شده و «منابع خبری» این رسانه آن را تهیه نکرده بودند.


 تحریریه‌ی «آمدنیوز»، ضمن طلب حلالیت شرعی مجدد از حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله حسنی و خانواده‌ی مکرم شهدا، از تمامی مخاطبان ارجمند و رسانه‌های بازنشر کننده‌ی این خبر می‌خواهد جهت جبران «حق‌الناس» و«ظلم رفته بر این سید جلیل‌القدر»، این مطلب را در تمامی گروه‌ها منتشر کنند تا تمامی «۹۰ هزار نفر» افرادی که از خبر قبلی بازدید کرده‌اند، از محتوای این خبر کذب مطلع شوند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار