فعالیت مراکز توانمند سازی تا ماه آینده در مازندران / حمایت بهبودیافتگان در حوزه مسکن و اشتغال\

فعالیت مراکز توانمند سازی تا ماه آینده در مازندران / حمایت بهبودیافتگان در حوزه مسکن و اشتغال

  • کد خبر: 212971
  • چاپ
  • انتشار: 03 تیر 1397 - 20:52

استنادنیوز؛فرید براتی معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور اظهار کرد: برای آموزش‌های شغلی بهبودیافتگان باید برنامه‌ریزی شود و مسکن و اشتغال آنان نیازمند توجه و حمایت است

فرید براتی معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور صبح امروز در همایش تجلیل از بهبودیافتگان اعتیاد خواستار همکاری بیشتری خانواده‌های معتادان برای درمان آنان شد و گفت: بیشتر از هر چیزی در حوزه اعتیاد باید به پیشگیری و مسائل بعد از درمان توجه اساسی شود.
وی افزود: کار، خانواده، شرایط ادامه درمان ازجمله مسائلی است که در حوزه درمان اعتیاد باید به آن توجه کرد و به بازتوانی بهبودیافتگان توِجه کنیم.
براتی با اشاره به اینکه باید به مسائل بعد از درمان اعتیاد توجه ویژه داشته باشیم گفت: توانمندسازی و بازگشت‌پذیری بهبودیافتگان ازجمله طرح‌هایی است که در دست اقدام است.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی یادآور شد: : متاسفانه در بحث اعتیاد، ابتدا و انتهای آن ،  نادیده گرفته شده است و فرد بهبودیافته از اعتیاد در جامعه رها می شود و در این راستا طرح توانمندسازی و بازگشت‌پذیری بهبودیافتگان در ۱۶ استان کشور در حال اجرا است.
وی گفت: همچنین برای آموزش‌های شغلی بهبودیافتگان باید برنامه‌ریزی شود و مسکن و اشتغال آنان نیازمند توجه و حمایت است.
براتی با عنوان اینکه اشتغال در جامعه امری مهم است و رفع بیکاری از طرح‌های مهم دولت به شمار می‌رود گفت: بیکاری افراد پاک‌شده از اعتیاد نیز دغدغه است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم تا مسیر سلامتی و پاکی را به خوبی بپیمایند.
وی با اعلام این خبر که مراکز توانمند سازی تا ماه آینده در 16 استان  از جمله مازندران شروع به فعالیت خواهد کرد گفت: با استفاده از تجربه درمانگران، مددکاران و روانشناسان، در طول سال در کنار بهبودیافتگانِ تحت درمان خواهیم بود و با حضور در منازل آنها و رفع نیازهای خانوادشان، با آموزش های شغلی و فردی، به مسکن، اشتغال و ادامه درمان برنامه ریزی شده، کمک میشود و این تنها بخشی از  اقدامات توانمند سازی که در قانون بر عهده بهزیستی گذاشته شده، است .
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: امسال برنامه‌های خوبی برای حمایت و صیانت در نظر گرفته است و امیدواریم با تأمین اعتبارات بتوانیم آن را اجرایی کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار