4 هزار و ۱۱۲ بیمار خاص تحت پوشش در استان / رشد بیماری ام اس و دیابت در مازندران\

4 هزار و ۱۱۲ بیمار خاص تحت پوشش در استان / رشد بیماری ام اس و دیابت در مازندران

  • کد خبر: 212933
  • چاپ
  • انتشار: 02 تیر 1397 - 00:12

استنادنیوز؛مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به وجود  ۴ هزار و ۱۱۲ بیمار خاص تحت پوشش در استان  اظهار کرد: همه بیماران خاص از آموزش های خودمراقبتی بهره مند می شوند تا هزینه های نامتعارف کاهش یابد

دکتر رسول ظفرمند  در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی عضو شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت از وجود  ۴ هزار و ۱۱۲ بیمار خاص تحت پوشش در استان اشاره و اظهار کرد: همه بیماران خاص از آموزش های خودمراقبتی بهره مند می شوند تا هزینه های نامتعارف کاهش یابد.

وی ادامه داد: با انجمن های مذکور نشست هایی را برگزار کردیم تا آموزش های لازم را در راستای تداوم آگاه سازی بیماران داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از وجود  یک هزار و ۶۶  بیمار ام اس و ۹۵۲ بیمار دیالیزی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه بیماری های ام اس و دیالیز روند رو به رشدی داشته و در این راستا باید تدبیری اندیشید.

دکتر ظفرمند افزود: با آموزش و سختگیری در زمینه آزمایش های قبل از ازدواج توانستیم اثرگذار باشیم و رشد تعداد  تالاسمی در استان را متوقف کنیم.

وی دیابت را عامل تاثیرگذاری در راستای افزایش بیماران دیالیزی دانست و خاطرنشان کرد: با آموزش می توان این روند را متوقف کرد.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اینکه اگر جامعه اطلاعات را دریافت کند، مطمئناً به کمک می آید، یادآور شد: با آموزش بیماران خاص می توان خط مشی درست را ترسیم و هزینه ها را کاهش داد وی همچنین از هزینه ۴۰ میلیاردی برای بیماران خاص در مازندران خبر داد.

دکتر ظفرمند با اعلام اینکه برخی بیماران نحوه برخورد با بیماری شان را نمی دانند، گفت: بعنوان نمونه اگر بیمار هموفیلی نحوه برخورد با این بیماری در گام های اولیه را یاد بگیرد، مصرف فاکتورهایش کاهش می یابد.

وی افزود: در راستای تامین داروهای بیماران خاص کوتاهی نکردیم تا به روند درمان اینگونه بیماران آسیب وارد نشود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار