شالیکاران قائم‌شهری نگران کمبودآب کشاورزی نباشند\
  • مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر

شالیکاران قائم‌شهری نگران کمبودآب کشاورزی نباشند

  • کد خبر: 212851
  • چاپ
  • انتشار: 27 خرداد 1397 - 13:54

استنادنیوز؛مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به تجهیز ده حلقه چاه آب کشاورزی در این شهرستان، گفت: در صورت بحران خشکسالی، شالیکاران قائم‌شهری نگران کمبودآب کشاورزی نباشند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مجید جعفری اظهارکرد: شالیزاری های این شهرستان فقط با ۵ تا ۶ درصد تنش آبی و ۱۰ درصد استرس آبی مواجه بود که با آبریز رودخانه تالار ۹۵ درصد از مشکل روستاها برطرف شد.

 مدیر جهاد کشاورزی قائم شهربا اشاره به تجهیز ده حلقه چاه آب کشاورزی در این شهرستان، گفت: در صورت بحران خشکسالی، شالیکاران قائم‌شهری نگران کمبودآب کشاورزی نباشند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه برای تامین آب کشاورزی یک هزار و 100 هکتار از زمینهای شالیزاری 11 روستای این شهرستان، نیاز به 15 میلیون متر مکعب از سد البرز تامین شوداست، به شالیکاران توصیه کرد: نسبت به خرید سهم بری آب برای ثابت ماندن میزان رها سازی آب اقدام کنند.

وی  در ادامه با بیان اینکه جهاد کشاورزی با متخلیفن ساخت و سازه های غیر مجازدر زمین های کشاورزی  هیچ تعارفی ندارد، گفت: سال گذشته 51 مورد با اجرای تبصره 2 ذیل ماده 10 ساخت و سازهای غیر مجاز در زمینهای کشاورزی قلع و قمع شد.

این مقام مسوول تصریح کرد : 197 مورد ساخت وسازه غیر مجاز در زمین های کشاورزی ازسوی گشت 131 در سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.

جعفری در باره تسهیلات در سامانه کارا اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار 330 نفر متقاضی این شهرستان در سامانه کارا برای دریافت 524 میلیارد ریال تسهیلات ثبت نام کردند.

 وی بیان کرد: 13 نفر بهره بردار قائم شهری برای دریافت تسهیلات از محل بسته رونق تولید به مبلغ 44 میلیارد و 930 میلیون ریال به بانک معرفی شد.

این مقام مسوول  افزود: در قالب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، مبلغ 6 میلیارد و 600 میلیون تومان  به ۲۷۰ نفر در بخش مکانیزاسیون این شهرستان برای خرید انواع کمباین، تراکتور، تیلر، سم‌پاش و نشاکار، پرداخت شد که موجب کاهش 40 درصدی هزینه و افزایش 15 درصدی تولید در 8 هزار و100 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان شد.

جعفری  در خصوص برنامه های جهاد کشاورزی گفت: دیدار با آیت الله معلمی نماینده  شریف مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری  و فرماندار، افتتاح 3 طرح تجهیز و نوسازی و یک پارچه سازی زمینهای کشاورزی، لاینینگ و دفتر ترویج با حضور مسئولین  شهرستانی و استانی، غبار روبی مزارع شهداء، دیدار با خانواده های معظم شهداء و... از برنامه های این مدیریت در هفته جهاد کشاورزی امسال است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار