تشریح آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در کلاردشت /ارسال نمونه ها به آزمایشگاه مرجع در تهران\

تشریح آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در کلاردشت /ارسال نمونه ها به آزمایشگاه مرجع در تهران

  • کد خبر: 212678
  • چاپ
  • انتشار: 09 خرداد 1397 - 02:05

استنادنیوز؛دکتر محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در کلاردشت  اظهار کرد:از ساعت ۲۱روز یکشنبه ۶ خرداد ۹۷ ، تعدادی از شهروندان کلاردشتی با علائم بیماری گوارشی خفیف به بيمارستان حضرت قائم (عج) اين شهرستان مراجعه کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دکتر محسن اعرابی معاون بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص  آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در کلاردشت  ، با بیان اینکه از ساعت ۲۱روز یکشنبه ۶ خرداد ۹۷ ، تعدادی از شهروندان کلاردشتی با علائم بیماری گوارشی خفیف به بيمارستان حضرت قائم (عج) اين شهرستان مراجعه کردند افزود : تا صبح امروز سه شنبه ۸ خرداد ۹۷  کل آمار مراجعين  ۳۰۹ نفر بوده که از اين تعداد ۳۰۴ نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و ۵ نفر نیز پس از بستری و انجام اقدامات درمانی لازم شب گذشته ترخیص شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به بارندگی های شدید در روزهای اخیر در منطقه  کلاردشت گفت : اکیپ های سازمان های آب و فاضلاب شهري و روستايي در منطقه مستقر شدند و اصلاحات لازم را براي ايمني آب آشاميدني بعمل آوردند و شبکه تحت پوشش اين دو شرکت در حال حاضر در وضعيت مطلوبي به سر مي برد.

دکتر اعرابی با بیان اینکه کلر سنجی به صورت کامل در سیستم شبکه آبرسانی این شهرستان در حال انجام است اظهار کرد:  پس از در یافت گزارش های اوليه  تيم مرکز عمليات بحران دانشگاه علوم پزشکي مازندران در منطقه حاضر شده و پس از انجام اقدامات لازم جهت بررسي علل وقوع اين وضعيت،  از بيماران و منابع آب آشاميدني شهرستان کلاردشت  نمونه گيري هاي مورد نياز دريافت شد و ﺟﻬﺖ اﻧﺠﺎم ﺑﺮرﺳﻲ. ﻫﺎی آزﻣﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻲ  به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال گردید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفيف بوده علل ويروسي را يکي از دلايل قوي اين وضعيت دانست و تصريح کرد به محض دريافت نتايج آزمايشگاهي از مرکز تهران اطلاع رساني لازم را انجام خواهيم داد.

دکتر اعرابی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی بیان کرد :  شست و شوی دست ها با آب و مایع ضد عفونی کننده پس از اجابت مزاج و قبل از غذا خوردن در پیشگيري بسياري از بيماري ها موثر است. وي همچنين بر شستن و ضدعفوني کردن سبزيجات و ميوه هاي تازه تاکيد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار