کاهش قیمت نفت و تلاش اعضای اوپک برای مقابله با نفت آمریکا\
  • مذاکره برای کاهش تولید

کاهش قیمت نفت و تلاش اعضای اوپک برای مقابله با نفت آمریکا

  • کد خبر: 212068
  • چاپ
  • انتشار: 01 تیر 1396 - 12:00

ایران و دیگر اعضای اوپک در حال مذاکره هستند تا حجم کاهش تولید نفت را بیشتر کنند تا با مازاد تولید نفت آمریکا مقابله کرده و قیمت نفت افزایش یابد

به گزارش استناد نیوز، قیمت نفت در بازارهای جهانی از ابتدای سال تاکنون 12 درصد کاهش یافته است که دلیل اصلی آن افزایش میزان تولید نفت و عرضه آن به بازار توسط آمریکا است.
این افزایش تولید نفت آمریکا به نوعی در تقابل با کشورهای تولیدکننده نفت اوپک است که سال گذشته توافق کردند که از ابتدای سال 2017 میلادی به مدت شش ماه تولید نفت را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. در 25 می نیز این توافق را برای 9 ماه دیگر تمدید کردند.

روز گذشته قیمت نفت برنت به کمتر از 46 دلار رسید، در عین حال زنگنه وزیر نفت ایران هم با تأیید این موضوع گفته است کشورهای تولیدکننده به دنبال کاهش عرضه مازاد در بازار هستند که این عرضه بیشتر اکنون قیمت را به کمتر از 50 دلار رسانده است. آمریکا 900 هزار بشکه نفت بیشتری را به بازار عرضه می‌کند که افزایش تولید نفت آمریکا تأثیر بیشتری را در کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی داشته است.

وزیر نفت ایران خبر داد: ما در حال تلاشی دشوار برای تصمیم گیری و بحث با دیگر اعضای اوپک برای کاهش بیشتر تولید هستیم.

عربستان و روسیه کشورهای تولیدکننده نفت را برای تمدید توافق اوپک تا مارس 2018 هماهنگ کردند، اما به رغم اجرای کامل توافق اوپک، هنوز قیمت در بازارهای جهانی افزایشی نیافته است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار